خبرگزاری کار ایران

نوجوانان در آسیا نمره قبولی گرفتند!

کفاشیان: برای جوانان ۴ میلیارد هزینه کردیم / کادر فنی و کمیته جوانان تغییر می کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۱۱۳

تیمی مثل یمن یک دهم ما هم هزینه نکرده بود اما توانست تیم ما را شکست دهد و این نشان می دهد تیم جوانان مشکل فنی داشت و کادر فنی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال با عجیب و باور نکردنی توصیف کردن حذف تیم فوتبال جوانان کشورمان در مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی آسیا از ایجاد تغییرات در کادر فنی تیم جوانان و کمیته جوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان ضمن بیان این مطلب افزود: نتیجه تیم جوانان برای ما غیر قابل پیش بینی بود و تصور هم نمی کردیم این تیم در دو بازی اول خود مقابل تایلند و یمن شکست بخورد و از گروهش صعود نکند.

کفاشیان با بیان اینکه برای آماده سازی تیم جوانان نزدیک به ۴ میلیارد هزینه کردیم و تمامی خواسته های کادر فنی برای اردوها و بازی های تدارکاتی انجام شد، گفت: این تیم به راحتی می توانست جزو سه تیم برتر آسیا باشد و در حالیکه تیم هایی مثل یمن یک دهم ما هم هزینه نکرده بودند، تیم ما را شکست دادند و این نشان می دهد تیم جوانان مشکل فنی داشت و کادر فنی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در عین حال اذعان کرد: اگر این هزینه را روی یکی دیگر از رشته های ورزشی انجام می دادیم به راحتی می توانستیم در بازی های آسیایی چند مدال طلا بگیریم.

وی از تغییرات قریب الوقوع در کادر فنی و کمیته جوانان خبر داد و اظهار داشت: در جلسه کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال که جمعی از خبرگان و اهل فن حضور دارند در زمینه تغییر کادر فنی تصمیم گیری خواهیم کرد و باید به سمتی حرکت کنیم که روند فوتبال پایه متوقف نشود.

کفاشیان با اشاره به ناکامی های اخیر تیم های فوتبال پایه در آسیا اظهار داشت: متاسفانه این سه ناکامی پشت سر هم اتفاق افتاد و نمود زیادی داشت. البته ما به نتایج تیم نوجوانان نمره قبولی می دهیم چرا که آنها از گروه خودشان صعود کردند و در مرحله حذفی با کره شمالی مساوی کردند و در ضربات پنالتی به این تیم باختند و حذف شدند و ما به تیمی باختیم که قهرمان آسیا شد!

وی در مورد حذف تیم امید از بازی های آسیایی اینچئون گفت: حقیقتا ما روی تیم امید سرمایه گذاری نکرده بودیم و تلفیقی از بازیکنان لیگ را به این بازی ها اعزام کردیم تا لیگ دچار وقفه نشود و آنها هم نتایج قابل قبولی نداشتند و البته همانطور که گفتم این تیم خیلی شتابزده جمع و جور شد و طبیعی بود بازیکنان هماهنگی لازم را نداشته باشند اما با این شرایط نباید از ویتنام می باختیم یا با قرقیزستان مساوی می کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش پایانی سخنان گفت: با تمام این نتایج رویکرد فدراسیون فوتبال توجه به تیم های پایه است و اعتقاد داریم اگر می خواهیم در سال های آینده تم ملی قوی داشته باشیم باید بفکر پشتوانه سازی و پایه های قوی باشیم. این درست که امسال تیم های ما نتیجه نگرفتند اما این مسئله نباید ما را از توجه به فوتبال پایه دور کند بلکه با رفع نقاط ضعف و کم و کاستی ها باید به دنبال تقویت این تیم ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز