خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضای اتاق بازرگانی:

آنتونف ۱۴۰ تا پیش از سقوط، ایران ۱۴۰ بود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۳۷

آنتونف ۱۴۰ تا پیش از سقوط، ایران ۱۴۰ بود اما بعد از سقوط نام آن به آنتونف ۱۴۰ تغییر دادند معتقدم نباید در حوزه فنی وعملیاتی افراد سیاسی را وارد آن حوزه کنیم.

نائب رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضای اتاق بازرگانی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه سیاسی کردن فضای فنی و علمی یک صنعت پیامدهای منفی دارد گفت: آنتونف ۱۴۰ تا پیش از سقوط، ایران ۱۴۰ بود اما بعد از سقوط نام آن به آنتونف ۱۴۰ تغییر دادند معتقدم نباید در حوزه فنی وعملیاتی افراد سیاسی را وارد آن حوزه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود قاسمی با اشاره به تاریخ آغاز به کار پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوایی فضایی ایران، گفت: این نمایشگاه امسال از ۲۹ مهر تا ۲ آبان ماه سال جاری در سالن ترمینال ۵ فرودگاه مهرآباد برگزار می شود و بیش از ۱۳۰ غرفه از مراکز، شرکتها و سازمانهای فعال در عرصه هوا فضا به خصوص شرکتهای عضو اتحادیه و همچنین شرکتهای فعالی از کشورهای آلمان، ‌فرانسه، ‌چین و همچنین اتحادیه اروپا به نمایندگی کشورهای اروپایی دراین نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با تاکید به نقش خدمات هوانوردی عمومی در صنعت هوانوردی کشور، گفت: ترکیه چندین برابر ناوگان نظامی و مسافری خود ناوگان هوانوردی عمومی دارد وبه قول خودش صنعت هوانوردی را از ارائه خدمات هوانوردی عمومی شروع کرده است.

دبیر پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه قوانین دست و پاگیری برای راه اندازی خدمات هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی کشور وجود دارد، گفت: از افتتاح اولین فرودگاه خدمات هوانوردی عمومی چندین سال می گذرد در آن زمان تعداد هواپیماهای مورد نیاز برای خدمات هوانوردی عمومی ۱۰۰ فروند بود اما از آن زمان تا کنون ۲۰ فروند هم به این ناوگان اضافه نشد چرا که قوانین بسیار پیچیده ای برای این حوزه تعریف کرده اند.

قاسمی با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند از ظرفیتهای فرودگاههای کشور برای ارائه خدمات هوانوردی عمومی بیشترین و بهترین استفاده را کند، گفت: در حال حاضر در فرودگاه گلبهار مشهد، فرودگاه رامسر، فرودگاه نوشهر، ‌فرودگاه نمک آبرود ظرفیتی را برای ارائه خدمات هوانوردی ایجاد کرده ایم و همچنین در حال حاضر در فرودگاه ارومیه، ‌شیراز، ‌کرمان و یزد هم برای ایجاد ظرفیت اقداماتی را انجام داده ایم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیتهای فرودگاه پرترافیک، گفت: ورود به فرودگاههایی با ترافیک بالا مانند هاشمی نژاد مشهد، ‌مهرآباد وفرودگاه حضرت امام نه اقتصادی است و نه از لحاظ ایمنی اقدام درستی است بنابراین برای ورود به این فرودگاهها برنامه ای نداریم.

نائب رئیس اتحادیه صنایع هوا و فضای اتاق بازرگانی با تاکید براینکه فضای امنیتی در صنعت هوانوردی باید حذف شود نیز اظهارداشت: کمیته فضای کشور با مشارکت ارگانهای انتظامی، ‌نظامی، شرکت فرودگاهها، سازمان هواپیمایی و سازمان هوا و فضای ایران تشکیل شده است. معتقدم با توجه به اینکه نباید ایمنی را مختل کرد اما فضای امنیتی در کشور باید حذف شود چرا که وجود چنین جوی بخش فنی و عملیاتی کار را دچار مشکل می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز