خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

سه استان کشور در وضعیت سخت آبی / بحران آب ریشه دار است، همه دستگاه‌های مرتبط همکاری کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۰۴

بحران آب در کشور مشکلی ریشه دار و حل آن نیازمند برنامه ریزی صحیح با مشارکت فعالانه همه دستگاه‌های متولی است.

وزیر نیرو گفت: هم اکنون استان های کرمان، اصفهان و تهران در وضعیت سخت آبی قرار دارند.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان در حاشیه بازدید از سد مشمپا در گفت و گو با خبرنگاران بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و افزود: مدیریت بهینه آب راهکاری مناسب برای برون رفت از این وضعیت و رفع بحران آب است.

وی یادآورشد: بحران آب در کشور مشکلی ریشه دار و حل آن نیازمند برنامه ریزی صحیح با مشارکت فعالانه همه دستگاه‌های متولی است.

چیت چیان، با بیان اینکه احداثسدمشمپا نیازمند ۱۸هزار میلیارد ریال اعتبار است، تصریح کرد: اعتبارات عمرانی جوابگوی این نیاز نیست و برای تامین آن از سرمایه گذاری خارجی استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز گفت: سد خاکی مشمپا بزرگترین سد خاکی در منطقه شمالغرب کشور و یکی از بزرگترین سدهای خاکی سنگ ریزه ای با هسته رسی محسوب می‌شود.

امیر حمیدنیا افزود: ساخت تونلهای انحراف آب سد خاتمه یافته است و قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان پیمانکار بدنه سد برنده مناقصه شده و در حال احداثجاده های دسترسی به محورهای منتهی بدنه سد است.

وی یادآورشد: آب تنظیمی سد مشمپا ۵۰۲ میلیون مترمکعب، حجم مخزن ۷۰۰ میلیون مترمکعب و ارتفاع سد از بستر رودخانه ۱۰۰ متر است.

حمیدنیا هدف از اجرای این طرح را تامین ۴۱ هزار هکتار از اراضی دشتهای رجعین واقع درشهرستان زنجان و پاوه رود شهرستان طارم و تامین ۳۷ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شرب و صنعت منطقه ذکرکرد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این سد را ۱۰درصد بیان و تصریح کرد: این سد سالانه ۱۷۸ گیگاوات برق تولید و اشتغال ۳۲ هزار نفر را تامین خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز