خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته جشنواره اجلاس و جشنواره میراثفرهنگی ناملموس:

برگزاری نمایشگاه ارامنه، نشان‌دهنده ارزش اقلیت‌های مذهبی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۶۹

برگزاری نمایشگاه آداب و سنن ارامنه، نشان دهنده ارزش نهادن و اهمیت قائل شدن برای اقلیت‌های مذهبی در ایران است.

رییس کمیته جشنواره اجلاس و جشنواره میراثفرهنگی ناملموس گفت: در جشنواره و اجلاس میراثفرهنگی ناملموس، به آداب و سنن ارامنه ایران توجه ویژه شده است و نمایشگاهی از آداب و سنت‌های ارامنه در کلیسای وانک شهر اصفهان برپاست.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی افزود: برگزاری این نمایشگاه، حاکی از توجه ویژه دولت و ملت ایران به اقلیت‌های مذهبی و نیز زندگی مسالمت آمیز و توام با صلح آن‌ها در کنار یکدیگر است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دولت‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران موجی از ایران هراسی را در اذهان عمومی به راه انداخته و سیاست‌های این کشور را منافی با اهداف بشردوستانه جلوه می‌دهند، کشور ایران می‌تواند از این فرصت به منظور اثبات صلح خواهی خود به مردم و ملت‌های مختلف جهان بهره ببرد.

بقایی تاکید کرد: اکنون که بیش از ۲۰ نماینده از رسانه‌های خارجی به منظور پوشش این اجلاس و جشنواره در اصفهان حضور دارند و رویدادهای اجلاس و جشنواره میراثفرهنگی ناملموس را به جهان مخابره می‌کنند بی‌شک تمدن و فرهنگ غنی و اهداف والای ایران به جهانیان نشان داده خواهد شد.

نمایشگاه ادیان و اقوام در حوزه میراثفرهنگی معنوی، از ۱۷ تا ۱۹ مهرماه امسال از ساعت۸ و۳۰ صبح لغایت ۱۸ و ۳۰ عصر در کلیسای وانک محله جلفای اصفهان دایر است.

کمیته جشنواره میراثفرهنگی ناملموس در راستای معرفی و انعکاس فرهنگ، آیین و سنت‌های ایران و جهان برنامه‌های متنوعی را در تالارهنر، باغ موزه چهلستون، هنرسرای خورشید، کلیسای وانک، حمام علی قلی آقا، میدان امام علی(ع)، کتابخانه مرکزی و موزه هنرهای معاصر به اجرا گذاشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز