خبرگزاری کار ایران

ملاله یوسف‌زی:

جایزه صلح نوبل، جایزه کودکان بی‌صدای جهان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۵۰۹

این جایزه برای همه کودکانی است که بی‌صدا هستند اما باید صدایشان شنیده شود. حق آنها است که به واسطه قاچاق کودکان و کار در کودکی رنج نکشند؛ حق آنها است که زندگی شادمانی داشته باشند.

«ملاله یوسف‌زی» دختر ۱۷ ساله پاکستانی که امروز - جمعه - توسط کمیته نوبل صلح برنده این جایزه اعلام شد، در مدرسه‌ای در بیرمنگام انگلستان حاضر شده و سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ یوسف‌زی طی یک سخنرانی در این مدرسه گفت: «این جایزه برای همه کودکانی است که بی‌صدا هستند اما باید صدایشان شنیده شود. من برای آنها صحبت می‌کنم و در حمایت از آنها ایستاده‌ام. من در کارزار آنها برای این‌که صدایشان شنیده شود و برای برخورداری از حقوق‌شان به آنها می‌پیوندم. حق آنها است که به واسطه قاچاق کودکان و کار در کودکی رنج نکشند؛ حق آنها است که زندگی شادمانی داشته باشند.»

وی افزود: «احساس افتخار می‌کنم که برای دریافت این جایزه انتخاب شدم. همچنین مفتخرم که نخستین پاکستانی و نخستین زن جوان یا اولین جوانی هستم که این جایزه را دریافت می‌کند.»

ملاله یوسف‌زی، جایزه نوبل صلح را به طور مشترک با «کایلاش ساتیارتی» فعال هندی حقوق کودکان دریافت کرد.

کایلاش ساتیارتی نیز در واکنش به دریافت این جایزه و با اشاره به ملاله یوسف‌زی گفت: «واقعا عالی است. ملاله را شخصا می‌شناسم، وی بانویی شگفت‌انگیز است. به زودی با وی صحبت می‌کنم و او را برای مبارزه‌ای تازه برای صلح در منطقه دعوت خواهم کرد. امیدوارم که وی موافق این کار باشد. ما به مبارزه علیه کار کودکان، علیه بی‌سوادی و برای حقوق دختران ادامه خواهیم داد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز