خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

اصناف حلقه واسط مردم با اقتصاد کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۸۹

اصناف حلقه واسط مردم با اقتصاد کشور بوده و اگر شبکه اصناف دچار مشکل شود، محصولات تولیدی واحدهای تولیدی به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد.

استاندار زنجان، در دیدار با اصناف و بازاریان زنجان گفت: اصناف و بازاریان کشور نقش بی‌بدیلی در اقتصاد ملی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، شامگاه دیروز یکشنبه(۹شهریور) دردیدار با اصناف و بازاریان زنجان، با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات و خدمات شبکه در اختیار اصناف است، اظهار داشت: اصناف از یک طرف مایحتاج مردم را تامین می‌کنند و از طرف دیگر تولیدات واحدهای صنعتی کشور را در یک شبکه به هم پیوسته نزدیک می‌کنند و مکمل واحدهای تولیدی محسوب می‌شود.

نرخ تورم استان از میانگین کشوری کاهش یافته است

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته، همراهی جدی اصناف و برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید برای کنترل تورم نتایج خوبی داشته است، گفت: نرخ تورم کشور در تیر ماه سال گذشته ۳۳.۹ درصد و نرخ تورم استان زنجان ۳۴.۸ درصد بود. و این در حالیست که در تیر ماه سال جاری نرخ تورم کشور ۲۴.۲ درصد و استان زنجان ۱۹.۷ درصد بوده است.

پروژه گاز رسانی به بازار زنجان، پاییز امسال عملیاتی می‌شود

وی پس از تشریح برنامه‌های افتتاح دو نیروگاه برق در استان، تحولات پتروشیمی زنجان، اتمام عملیات سد مشمپا حداکثر در چهار سال با استفاده از منابع فاینانس به اجرایی عملیات عمرانی طرح جامع سبزه میدان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای تملک زمین‌های اطراف این طرح هزینه شده است و برای تملک سایر زمینهای مورد نیاز اجرای این طرح، ۱۳۰ میلیارد تومان دیگر لازم است که قرارداد نهایی آن با بنیاد تعاون ناجا با اعتباری معادل ۴۳۰ میلیارد تومان نهایی شده و بزودی اجرایی خواهد شد.

وی به پروژه گازرسانی بازار زنجان اشاره کرد و گفت: طراحی گازرسانی به بازار زنجان به اتمام رسیده و مجوزهای لازم برای انجام این طرح نهایی شده است و این پروژه در فصل پاییز سال جاری آغاز و مطالبه به حق بازاریان در گازرسانی به بازار زنجان امسال عملیاتی می‌شود.

این مقام مسئول به استناد صحبت‌های معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در کشور بیش از ۷۵ هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که اتمام آن‌ها به اعتباری معادل ۲۵ سال بودجه عمرانی کشور نیاز دارد لذا صبر و حوصله مردم شریف و اجازه اولویت بندی پروژه‌های مهم کشور از طریق مسئولین را از ضروریات کار می‌باشد.

در این جلسه، بازاریان و روسای اتحادیه‌های اصناف استان به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.

عدم استفاده از ظرفیت‌های تولیدی استان، خرید و واگذاری بسیاری از کار‌ها از سایر استان‌ها، عدم رعایت طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات، عدم همکاری اداره کل امور مالیاتی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی، برخی مسائل و مشکلات ارتباطی شهرداری و شورای شهر استان، عدم اجرای پارکینگ طبقاتی سبزه می‌دان، تخریب برخی از قسمتهای بازار، از مهم‌ترین درخواستهای اصناف استان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز