خبرگزاری کار ایران

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

به‌زودی صادرات دستگاه‌های اتوبوس شهری به کشورهای آفریقایی آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۷۸

تعدادی از اتوبوس‌های ساخت داخل به عنوان نمونه به کشورهای همسایه و آفریقا ارایه شده است.

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: پس از گرفتن تاییدیه از این کشورهای همسایه ایران و آفریقایی، تولید انبوه و صادرات اتوبوس‌ها داخلی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد مرتضوی بیان داشت: ۷۰درصد قطعات اتوبوس‌های تولید داخل در کشور تولید می‌شود و ۳۰ درصد مابقی به دلیل نبود تکنولوژی آن در داخل کشور، وارد می‌شود.

وی درخصوص ناوگان شهری استان اصفهان گفت: خودروساز‌ها مشکلی برای تولید اتوبوس‌های لازم برای نو کردن ناوگان اتوبوسرانی ندارند اما در حال حاضر ۱۳۰ دستگاه اتوبوس شهری به دلیل مشکلات مالی نهادهای مربوط، در انبارهای تولیدکنندگان مانده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲ خودروساز در استان و ۶ خودروساز دیگر در کشور به تولید اتوبوس مشغولند.

وی با بیان اینکه خودروساز‌ها آمادگی تولید خودرو با استاندارد یورو ۴ و ۵ را دارند، افزود: اما در حال حاضر بنزین تولید داخل استاندارد یورو ۲ دارد که قرار است تا سال ۹۵ استاندارد یورو ۴ توسط پالایشگاه اجرا شود و خودروساز‌ها هم آمادگی تولید کالاهای متناسب را دارند.

این فعال صنعت خودرو با اشاره به وجود رکود در صنعت خودروسازی، گفت: از سال ۸۹ تاکنون تولیدات ما حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشته است که امیدواریم این رکود در سال ۹۳ از بین برود.

وی ادامه داد: شرکت پیشرودیزل آسیا در بزرگ‌ترین مناقصه چند سال گذشته وزارت کشور برای تولید ۱۶۳۹ دستگاه اتوبوس شهری بین شرکت‌های بزرگ تولیدکننده انتخاب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز