خبرگزاری کار ایران

استاندار در مراسم تجلیل از خبرنگاران گیلان؛

حق بیمه خبرنگاران از سوی استانداری پرداخت می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۳۷

در آستانه سالروز استقرار دولت تدبیر و امید در بیست و چهارم مرداد از همه رسانه ها برای توسعه و پیشرفت گیلان، تقویت فرهنگ و اقتصاد یاری می‌طلبیم.

همایش تجلیل از خبرنگاران گیلانی با حضور استاندار، ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی ظهر امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان که در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه، خبرنگاری را حرفه ای سخت و پرمسئولیت در کنار زیبایی ها دانست و افزود: خبرنگاران متعهد و آزاده که صادقانه می اندیشند و حقیقت را به رشته تحریر در می آورند نقش مؤثر و تأثیرگذاری در توسعه و شکوفایی کشور ایفاء میکنند.

استاندار گیلان نقش رسانه را در ایجاد ارتباط دو سویه بین مردم و دولت بسیار مؤثر دانست و افزود: رسانه ها از یک سو می‌توانند اطلاعات صحیح را به جامعه عرضه کرده و باعثآگاهی و تعالی جامعه شوند و همچنین می توانند واسطه بسیار خوبی بین مردم و دولت باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به عدم وجود احزاب فراگیر و فعال در جامعه اظهار داشت: باتوجه به اینکه در خصوص نقش موثر احزاب با اندیشه های مختلف با خلاء مواجعه هستیم وظیفه شما اصحاب قلم در این بخش بیشتر است

وی تصریح کرد: در آستانه سالروز استقرار دولت تدبیر و امید در بیست و چهارم مرداد از همه رسانه ها برای توسعه و پیشرفت گیلان، تقویت فرهنگ و اقتصاد یاری می طلبیم.

وی به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در عرصه های مختلف اظهار داشت: دولت در مهار تورم بسیار موفق عمل کرده و باتوجه به اقدامات صورت گرفته امیدوارهستیم تا پایان سال به رونق اقتصادی نیز دست یابیم.

استاندار گیلان از کسب رتبه نخست استان در بهبود فضای کسب و کار خبر داد و افزود: براساس آخرین پایش صورت گرفته توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گیلان موفق به کسب رتبه نخست در بهبود محیط کسب و کار شد.

استاندار گیلان تأکید کرد: باید دست به دست هم دهیم و با اتحاد و همدلی فضای آرامش خوبی که به کمک شما در استان ایجاد شده را تقویت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان فرهنگ را زیربنا و اساس کارها دانست و افزود: ایجاد اقتصاد پویا و اشتغال موفق از جمله اولویت هایی بشمار می رود که باید با تمام توان درجهت تحقق این مهم تلاش کنیم.

استاندار گیلان از تشکیل کارگروه حمایت از تولید و صنعت در استان خبرداد و افزود: به دلیل تورم بالا در سالهای ۹۱و ۹۲ و رشد ۴ برابری ارز متأسفانه واحدهای تولیدی و صنعتی استان متحمل فشار زیادی شدند و نیازمند کمک هستند که تشکیل کارگروه حمایت از تولید می تواند نقش تاثیر گذاری را در حل مشکلات ایفاء کند.

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند و رعایت مسائل زیست محیطی براصلاح فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تولید ۲ هزار تن پسماند رها شده در روز زیبنده استان نیست اظهارداشت: گیلانیان مردمانی با فرهنگ غنی می باشند که هرگز تحمل وجود زباله درکنار محل زندگیشان را نداشتند وبر همین اساس از شما میخواهم که در این زمینه فرهنگسازی کنید.

نجفی از راه اندازی سازمان عمران و سواحل در استان خبرداد و افزود: سواحل استان زیبنده مردمان خوب گیلان و گردشگران آن نیست و باید در جهت ساماندهی این بخش کوشا باشیم.

استاندار گیلان افزود: تأکید بنده همواره برپوشش کامل بیمه ای برای خبرنگاران است و استانداری گیلان نیزحمایت های لازم را در زمینه پرداخت مابه التفاوت بیمه تکمیلی این قشر بعمل خواهد آورد.

رئیس مجمع نمایندگان نیز دراین همایش گفت: خبرنگاران در هدایت جامعه به سوی نیک بختی و سلامت که مایه دوام و قوام جامعه است پیشگامند.

خصوصی رسانه ها را از پایه های قدرت فرهنگی وسیاسی جامعه دانست و افزود: خبرنگاران واقعی به خطر می زنند تا ملتی را از خطر برهانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، کار در عرصه فرهنگ و هنر را بسیار دشوار ولی ماندگار دانست و افزود: نخستین تجربه فرهنگی که با همدلی و اتحاد به نتیجه رسید پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود که همه افراد به دلیل اینکه دشمن مشترک را در مقابل خود دیدند به مبارزه برخواستند و پیروز شدند.

وی پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را تجربه دوم فرهنگی ملت دانست که با همدلی بین تمامی گروههامنجر به پیروزی و فائق آمدن برمشکلات شد افزود: امروز بیکاری و عدم اشتغال دشمن مشترک همه کسانی است که دلسوز این استان می باشند که این مشکل با جذب سرمایه گذار حل خواهد شد و امیدواریم که اهالی رسانه و مطبوعات در جهت تحقق این مهم تلاش کنند.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان نیز اظهار داشت: اصحاب رسانه و مطبوعات در افزایش آگاهی و توسعه فرهنگ عمومی و بازتاب مشکلات و مرتفع شدن آن می تواندد نقش مهم و انکار ناپذیری را ایفاء کنند.

حسین داداشی افزود: گیلان از زیرساخت های مناسب برای توسعه برخوردار است که باید با جهت گیری مناسب به سطح توانمندی واقعی خود دست یابیم و امیدمان به دولت تدبیر و امید که مطبوعات گیلان را به جایگاه رفیع خود بازگرداند.

وی همچنین از اقدامات استاندار گیلان از جمله دستور برای باز پس گیری شکایات دوره های گذشته دولت در استان و به شهرداران برای ایجاد ایستگاه مطالعه مطبوعات، حمایت از آبونمان و تقویت بنیه ی مالی نشریات و توجه به رسانه ها قدردانی کرد.

در ادامه این همایش از خانواده های شهدای رسانه، متوفی رسانه سال گذشته، پیشکسوتان اصحاب رسانه و مطبوعات و برگزیدگان این بخش با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

در حاشیه این همایش همچنین استانداروخبرنگاران گیلانی با امضای طوماری از مردم ستمدیده غزه حمایت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز