خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

برخورداری ویژه خبرنگاران از امکانات درمانی بیمارستان‌های دولتی گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۸۶

خبرنگاران گیلان در صورت نیاز به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از امکانات درمانی با فرانشیز قابل قبول برخوردار می‌شوند و کتباً دستور آن به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خبرنگاران از حداکثر امکانات درمانی بیمارستان‌های دولتی گیلان برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایلنا از رشت، انوش برزیگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگار پیام‌آور سلامتی برای مردم است و نقش آنها کمتر از مجموعه سلامت در جامعه نیست.

وی خبرنگاران را تیزبین و باهوش خواند و تصریح کرد: برقراری ارتباط منطقی و مداوم با مجموعه علوم پزشکی از خواسته‌های این نهاد است ضمن اینکه دوست دارم که از بنده نقد منصفانه و سازنده شود.

این مسئول درباره کمک به درمان خبرنگاران در صورت نیاز تصریح کرد: خبرنگاران گیلان در صورت نیاز به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از امکانات درمان با فرانشیز قابل قبول برخوردار می‌شوند و کتباً دستور آن به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اجرای طرح تحول نظام سلامت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: قبل از اجرای این طرح مردم از پرداخت هزینه‌های بالا در بیمارستان‌ها نگران بودند اما اکنون با اجرای این طرح و کاهش هزینه‌های درمانی به لحاظ روحی و جسمی به آرامش رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این طرح نباید مانند قالب یخ به تدریج آب شود، خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت باید با همت و تلاش پایدار باقی بماند.

برزیگر کاهش آمار سزارین در گیلان را از مزایای طرح مذکور خواند و خاطرنشان کرد: در گذشته آمار سزارین بالا بود اما پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت و رایگان بودن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی آمار زایمان سزارین در گیلان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی نیز باید به طرف کاهش آمار سزارین بروند، تصریح کرد: دست‌اندرکاران بیمارستان‌های خصوصی برای جلوگیری از کاهش رتبه بیمارستانی باید به زایمان‌های طبیعی بها دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از راه‌اندازی رادیوتراپی در بیمارستان رازی رشت به‌زودی خبر داد و متذکر شد: بیمارستان‌ ۱۷ شهریور رشت ویژه کودکان نیز تا یک ماه دیگر افتتاح می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز