خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

حضور بخش خصوصی و سرمایه‎گذاران خارجی در شکوفایی لرستان موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۷۵

امروز اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است که اگر بانک‎‌ها نیز این امر را قبول دارند، باید نقش خود را به خوبی انجام و با بخش خصوصی سخت‎گیرانه عمل نکنند و تمام سعی خود را برای باز کردن گره‎های بخش خصوصی به کار بگیرند.

استاندار لرستان گفت: ما باید زمینه فراهم کردن حضور بخش خصوصی و سرمایه‎گذاران خارجی را به استان فراهم کنیم تا لرستان هر روز آباد‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‎آباد، هوشنگ بازوند در کارگروه اشتغال در لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از زیرساخت‎های استان، توسعه و فعال شدن پروازهای فرودگاه است، بنابراین ما نیز به دنبال فعال کردن پروازهای متنوع در فرودگاه استان هستیم.

وی عنوان داشت: فرودگاه خرم‎آباد که در سال‎های گذشته تعطیل بوده خوشبختانه امروز جز ۱۶ فرودگاه فعال و مجهز کشور است که استقبال خوبی از سوی مسافران از آن می‌‎شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دنبال راه‎اندازی خرم‎آباد به عسلویه هستیم که به علت اینکه شرکت هواپیمایی آن از ما مهلت خواسته است، راه‎اندازی این سفر از روزهای اخیر به اول مهر ماه امسال موکول شد که این امر می‌‎تواند، تاثیر زیادی در توسعه و فراهم کردن زیرساخت‎های استان است.

استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی باید در فراهم کردن زیرساخت‎های این استان حضور فعالی داشته باشد، ما نیز در این خصوص همه تلاش خود را به کار می‌‎گیریم، زیرا ما شاهد این هستیم که امروز در ترکیه بزرگ‎‌ترین و مجهز‌ترین فرودگاه فعال است، این در حالی است که دولت هیچ مبلغی در راستای فعال شدن آن پرداخت نکرده است، بنابراین ما باید زمینه فراهم کردن حضور بخش خصوصی و سرمایه‎گذاران خارجی را به استان فراهم کنیم تا لرستان هر روز آباد‌تر شود.

بازوند خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است که اگر بانک‎‌ها نیز این امر را قبول دارند، باید نقش خود را به خوبی انجام و با بخش خصوصی سخت‎گیرانه عمل نکنند و تمام سعی خود را برای باز کردن گره‎های بخش خصوصی به کار بگیرند.

وی بیان داشت: انتظار ما تایید کردن طرح‎های غیرتوجیه‎دار توسط بانک‎های استان نیست، اما بانک‎‌ها نباید عرصه را بر روی طرح‎های توجیه‎دار و مصوب شده در کارگروه اشتغال تنگ کنند و اگر بانک‎های در این خصوص کوتاهی کنند، باید جوابگو باشند.

استاندار لرستان با اشاره به بحثبیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران لرستان متذکر شد: متاسفانه ۱۰ درصد بیکاری فرزندان و خانواده‎های شهد‌ای سراسر کشور مربوط به استان لرستان است که این امر جای نگرانی دارد.

وی افزود: امروز بیکاری در استان ما بیداد می‌‎کند که رفع این معضل بزرگ باید توسط مسئولان و همکاری بانک‎‌ها انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز