خبرگزاری کار ایران

علم روز دنیا و کادر فنی استقلال؛

لیگ چهاردهم و سخت ترین دوران مربیگری قلعه نویی / پایان عصر امیر نزدیک است؟

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۸۳۹

قلعه‌نوعی و استقلال که سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و ناکام مانده‌اند امسال هم روزهای سختی را در پیش خواهند داشت. دوری او و دستیارانش از علم روز بزرگترین چالش این روزهای کادر فنی این تیم است.

امیر قلعه‌نوعی اولین جام فصل را از دست داد و با استقلال نتوانست قهرمان جام شهدا شود تا سخت‌ترین فصل دوران مربیگری‌اش را انتظار بکشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قلعه‌نوعی با استقلال در لیگ سیزدهم ناکام بزرگ لقب گرفت و حتی نتوانست سهمیه حضور در آسیا را کسب کند. اتفاقات فصل گذشته هنوز فراموش نشده اما امیر و شاگردانش فصل جدید را هم چندان خوب شروع نکردند چرا که حتی نتوانستند در جام شهدا که تورنمنتی ۴ جانبه بود قهرمان شوند و به همین دلیل باید بگوییم که سال بسیار سختی در انتظار او و آبی‌پوشان تهرانی است.

تمام کارشناسان و اهالی فوتبال معتقدند بهترین تیم قلعه‌نوعی در اوایل دهه ۸۰ در لیگ ایران بازی می‌کرد. در آن روزها استقلال فوتبال بسیار تاکتیکی و شادابی را به نمایش می‌گذاشت و در نهایت توانست قهرمان هم بشود اما شاید کمتر کسی باشد که بداند دلیل اصلی نمایش خوب استقلال در آن زمان چه بود و چرا بعد از آن آبی ها دیگر نتوانستند فوتبال تماشاگرپسندی را به نمایش بگذارد و حتی کار به جایی رسید که فصل گذشته هواداران از تعداد انگشت‌شماری از بازی‌های استقلال استقبال می‌کردند و آبی‌پوشان تهرانی بیشتر در ورزشگاه خالی به میدان می‌رفتند.

در اوایل دهه ۸۰ هرمز آذرپور که تازه از ایتالیا به ایران برگشته بود و سابقه کار در بولونیا و اینترمیلان را داشت دستیار قلعه‌نوعی بود. آذرپور از فوتبال تاکتیکی ایتالیا به ایران آمده بود و با استفاده از دانش روز استقلالی ساخت که هم خوب فوتبال بازی می‌کرد و هم نتیجه می‌گرفت اما با جدایی او، افول تیم قلعه‌نوعی شروع شد و پس از آن امیر هرگز نتوانست فوتبال شاداب و باطراوتی را به نمایش بگذارد و همواره مورد انتقاد قرار داشت که تنها تاکتیک او بازی مستقیم و استفاده از ضربات سر بازیکنان بلند قامتش است.

قلعه‌نوعی هر چند طبق آمار پرافتخارترین مربی لیگ برتر است اما قهرمانی‌های او همواره با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده ضمن اینکه او هرگز در میادین بین‌المللی موفق نبوده و افتخار خاصی را کسب نکرده چرا که دانش روز فوتبال دنیا را ندارد و همچنان با همان روش‌های سنتی تیمش را راهی میادین می‌کند و باز هم دنبال شیوه‌های منحصر به فرد خودش برای کسب نتیجه است.

قلعه‌نوعی و استقلال که سال سختی را پشت سر گذاشته‌اند و ناکام مانده‌اند امسال هم روزهای بسیار سختی را در پیش خواهند داشت چرا که دو مدافع اصلی او یعنی امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده شش هفته اول لیگ از میادین دور خواهند بود ضمن اینکه دستیاران امیر هم نسبت به فصل گذشته قوی‌تر نشده‌اند و نمی توانند کمک خاصی به این مربی بکنند.

جواد زرینچه و محمود فکری در سال‌های اخیر هیچ افتخاری را کسب نکرده‌اند و در تمام تیم‌هایی که کار کرده‌اند، شکست خورده‌اند پس آنها هم نمی‌توانند به قلعه‌نوعی و استقلال در فصل جدید کمک کنند و همچنان باید منتظر بازی‌های بی‌رمق استقلال در لیگ چهاردهم حرفه‌ای باشیم. استقلالی که توان و پتانسیل ارائه بازی‌های جذاب و تماشاگرپسند را دارد اما مشکل اصلی‌اش روی نیمکت است جایی که قلعه‌نوعی کم‌دانش و دستیاران ناتوان او حضور دارند و بهره‌ای از علم روز فوتبال نبرده اند و نمی‌توانند نمایش قابل توجهی در میادین داشته باشند.

به نظر می‌رسد پایان عصر امیر قلعه‌نوعی نزدیک است چراکه نه خودش علاقه‌ای به کسب دانش روز فوتبال دارد و نه دستیارانش از علم روز در این رشته بهره‌ای برده‌اند و با این شرایط همچنان باید منتظر سقوط استقلال در فوتبال ایران باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز