خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با ابراهیم الجعفری:

عراق متحد سدی غیرقابل نفوذ در برابر تهدیدات تروریستی بیگانگان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۰۵

خیزش مردم و عشایر غیور عراق در برابر تهدیدات تروریستی رخدادی بود که طراحان بحران اخیر را با غافلگیری راهبردی روبرو ساخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز جمعه در دیدار با ابراهیم جعفری نخست وزیر پیشین عراق و رییس فراکسیون همبستگی پارلمان این کشور گفت: وضعیت منحصر به فرد مرجعیت دینی، پشتوانه غیر قابل انکار امنیت ملی در عراق است.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی که صبح دیروز به عراق سفر کرده است، در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی مقابله مردم عراق با بحران های سیاسی و امنیتی، نقش غیر قابل انکار ایمان الهی و اراده ملی را در برون رفت از شرایط موجود و دستیابی به امنیت در عراق مورد تاکید قرار داد.

دبیر شورای امنیت ملی، گروههای تروریستی حاضر در عراق را به دلیل عدم پشتوانه و حمایت مردمی محکوم به نابودی دانست و گفت: خیزش مردم و عشایر غیور عراق در برابر تهدیدات تروریستی رخدادی بود که طراحان بحران اخیر را با غافلگیری راهبردی روبرو ساخت.

وی با تاکید مجدد بر ضرورت اتحاد و همبستگی دولت ها و ملت های منطقه علیه تروریسم گفت: عراق یکپارچه و متحد سدی غیر قابل نفوذ در برابر تهدیدات تروریستی هدایت شده از سوی بیگانگان است.

براساس این گزارش، ابراهیم جعفری رییس فراکسیون همبستگی در پارلمان عراق نیز طی سخنانی گفت که آغاز تحولات سیاسی مثبت که با انتخاب رییس پارلمان وارد مرحله امیدوار کننده ای شده، پیروزی همه مردم عراق اعم از شیعه، سنی و کرد و نیز سایر اقلیت های دینی و قومی است.

وی افزود: نبرد شرافتمندانه مردم عراق در برابر تروریسم وابسته بطور قطع نتیجه ای جز پیروزی قاطع مردم و شکست گروههای تروریستی و تکفیری نخواهد داشت.

در دیدار شمخانی با ابراهیم جعفری، احمد چلبی رییس حزب کنگره ملی عراق و نمایندگانی از جریان های سیاسی الاحرار(جریان صدر)، حزب فضیلت و نیز ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی هم حضور داشتند.

دبیر شورای امنیت ملی که از دیروز سفر به عراق را با دیدار از نجف اشرف شروع کرده، طی مدت اقامت در عراق ضمن دیدار با علما و مراجع عراق از جمله آیت الله سیستانی، با نوری المالکی نخست وزیر و ایاد السامرایی رییس حزب اسلامی(از احزاب اهل سنت عراق) دیدار و گفت وگو کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز