خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران: / تکرار /

اعتدال به معنای ضعیف بودن انسان در برابر گرگ‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۴۹

جریان تکفیری نیز زاده اسرائیل است چرا که جریان تفکیری را همان دست های شومی که اسرائیل را به وجود آورد پدید آورده است؛ غافل از اینکه مسلمانان از اینها هیچ واهمه ای ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اعتدال به این معنی نیست که انسان در برابر گرگ‌ها ضعیف باشد، تاکید کرد: افراط در زبونی خلاف اعتدال است و ایجاد اختلاف در صفوف مومنین هم همان افراطی‌گری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت السلام کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم به حمله ددمنشانه این گرگ وحشی بی‌صاحب عنان گسیخته اسرائیل که از ابتدا به عنوان یک گرگ او را برای دریدن منطقه پروراندند و در آنجا مستقر کردند، اشاره کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اسرائیل موجودی است که نه خدا می‌شناسد و نه از معاد و قیامت هراسی دارد و نه به قوانین بین‌المللی پایبند است که در ابتدا با اتکا به کسانی که او را با عنوان نطفه نامشروعی در رحم خاورمیانه کاشتند و این مولود نامشروع را متولد کردند، بوجود آمد.

وی با بیان اینکه چپاول‌گران عرصه بین‌المللی و قدرت‌های بزرگ به وجود آورنده این مولود نامشروع در خاورمیانه هستند، تصریح کرد: غارت‌گران عرصه بین‌المللی به صهیونیست‌ها چراغ سبزنشان می‌دهند و هر گاه که مشکلی برای آن پیش بیاید حق وتو با همین درندگان بین‌المللی است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: اسرائیلی‌ها صاحبان خانه را بیرون و خانه‌های آنها را اشغال کردند و کودکان بی‌دفاع را کشتند و زنان را از پای درآوردند و حتی به پیرزنان و پیر مردان هم رحم نمی‌کنند، اینها آتش پاره‌ای هستندکه همه چیز را سوزانده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: صهیونیست‌ها حالا نیز به بهانه اینکه یک صهیونیستی نابودشده و یا سه نفر از آنها مفقود شده‌اند، بیش از ۲۲۷ نفر راکشته و صدها نفر را مجروح کرده‌اند و از زمین و هوا بر سر مردم بی پناه غزه آتش ریخته‌اند.

مشاور رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه این مصیبت عظیم وجدان بشریت را آزرده می‌کند، تصریح کرد: کافی است کشورهایی که مدعی دولت‌های اسلامی هستند بدانند که گرگ با گوسفند هرگز سر سازش ندارد و این گرگ‌ها اگر مذاکره هم می‌کنند مذاکره‌شان برای رسیدن به عدل و حق نیست و خاصیت آنها خاصیت درندگی است.

وی بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم روز قدس امسال تاکید کرد و افزود: روز قدس امسال باید پررنگ تر از سال‌های گذشته برگزار شود چراکه مستکبران در کوران مذاکرات ایران با ۱ + ۵ این جنایت‌ها را انجام می‌دهند و برای کشورهای اسلامی نیز سرگرمی درست کرده‌اند که بر این اساس داعش و گروه‌های بی‌عقل و بی‌عاطفه را به عنوان شاخ‌هایی برای سرگرم کردن امت اسلامی علم کرده‌اند تا اسرائیل بتواند جنایات خود را پیش ببرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی براینکه کثرت حضور مردم در روز قدس مسئله امنیت برای خودمان نیز است، گفت: این غده سرطانی اگر رشد پیدا کند تنها فلسطین را نمی‌سوزاند بلکه این اژدها کامش را باز کرده تا از نیل و فرات هر چه را که موجود است ببلعد. اما علاوه بر آنچه ما به وضوح در تحلیل‌های عقلانی سیاسی متوجه می‌شویم، مسئله اسرائیل اختصاص به سرزمین فلسطین ندارد لذا وظیفه دفاع از مسلمانان و دفاع از خودمان این است که درمقابل این غده سرطانی قد علم کنیم و انزجار خود را از این غده منحوس سرطانی در روز قدس نشان دهیم.

صدیقی خاطر نشان کرد: این انقلاب ما که بر آمریکا سیطره سیاسی پیدا کرد و جنگ ۸ ساله را با پیروزی کامل رقم زدیم، انقلاب حزب الله لبنان را متولد ساخت و دیدیم که این وارثان به حق شهیدان ما در جنگ سی و سه روزه با اسرائیل درسی فراموش نشدنی به اسرائیل دادند و بعد غزه از حزب الله درس گرفت و در جنگ‌های متعدد دیگر چه بر سر اسرائیل آوردند.

مشاوره رئیس قوه قضاییه با بیان این که این جمعیت مفلوک روی باروت نشسته در معرض نابودی کامل هستند گفت: انشاءالله نابودی اسرائیل به همین زودی رقم خواهد خورد.

وی همچنین با اشاره به مسئله عراق اظهار داشت: عراق با یک پدیده شوم و یک جریان خطرناک بین‌المللی که همه جهان را تهدید می‌کند غافلگیر شد و باید بدانیم که جریان تکفیری نیز زاده اسرائیل است چرا که جریان تفکیری را همان دست‌های شومی که اسرائیل را به وجود آورد، پدید آورده است غافل از اینکه مسلمانان از اینها هیچ واهمه‌ای ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین در سخنان دیگری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه و مسئولین کشور گفت: مقام معظم رهبری نکات بسیار سازنده و ضروری را در این دیدارها مطرح کردند که در میان آنها یکی از مسائل مهم این بود که ایشان فرمودند شعار اعتدال که شعار دولت است شعار بسیار خوب و شعاری اسلامی است ولی اعتدال ما اعتدال غربی نیست بلکه اعتدال ما همان اعتدال اسلامی به معنی قرار گرفتن هر چیز درجای خود است.

وی با بیان اینکه اعتدال به این معنی نیست که انسان در برابر گرگ‌ها ضعیف باشد، تاکید کرد: افراط در زبونی خلاف اعتدال است و ایجاد اختلاف در صفوف مومنین هم همان افراطی گری است.
حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: وارد کردن یک جریان خاص و جریان ضد حکومت آن هم در دانشگاه خلاف اعتدال است لذا توقع ما از دولت محترم به خصوص رئیس جمهور که سابقه حضور در هیچ فتنه‌ای را نداشته و در فتنه ۸۸ نیز جزو عزیزانی بود که مطالب به حقی در تحقیر فتنه ایراد کرد این است که همچنان اعتدال را رعایت کنید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حال دولت محترم شعار اعتدال سر می دهد اما تصدی افراطی‌های بسیار افراطی با حرکت‌های بی‌مهبا برای مردم سوال به وجود می‌آورد که آیا این شعارها همین طوری مطرح می‌شود یا حمل بر این می‌شود که پس پرده کسان دیگری تصمیم‌گیری می‌کنند.
وی بار دیگر نسبت به خطر دو قطبی شدن جامعه و دانشگاه‌ها هشدار داد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند که ما دولت را تایید و حمایت می‌کنیم ما نیز همان گونه هستیم اما اصلاح امور با تعقل و اعتدال، مطلوب همه مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز