خبرگزاری کار ایران

نقشه راه اصلاح نظام اداری " در وزارت راه عملیاتی می‌شود

کد خبر : ۱۸۵۲۴۶

سید علایی در جلسه مجمع مدیران کل امور اداری و منابع انسانی قوای سه گانه پیشنهاد داد: از تجارت دستگاه های اجرایی در عملیاتی کردن «نقشه راه اصلاح نظام اداری» استفاده شود تا بتوان به بهترین شکل موضوعات را اجرا کرد.

" نقشه راه اصلاح نظام اداری " مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که در شورای عالی اداری مصوب شده است، با تشکیل پنج کمیته تخصصی ذیل شورای اداری در وزارت راه وشهرسازی عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید سعید سید علایی که در جلسه مجمع مدیران کل امور اداری و منابع انسانی قوای سه گانه سخن می گفت با بیان مطلب فوق اظهار داشت: «نقشه راه اصلاح نظام اداری» در هشت محور شامل مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، فناوری های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی اجرایی می شود.

وی بیان کرد: جلسات شورای اداری بر اساس مصوبه دولت در اجرای «نقشه راه اصلاح نظام اداری» مستمر برگزار می شود و سعی می شود تا پایان امسال مسئولیت ها و مأموریت‌ها را به سرانجام برسانیم.

سید علایی در جلسه مجمع مدیران کل امور اداری و منابع انسانی قوای سه گانه پیشنهاد داد: از تجارت دستگاه های اجرایی در عملیاتی کردن «نقشه راه اصلاح نظام اداری» استفاده شود تا بتوان به بهترین شکل موضوعات را اجرا کرد.

وی با تشریح نمودار سازمانی وزارت راه وشهرسازی و سازمان ها و شرکت های تابعه اعلام کرد: در نظر داریم با تشکیل کارگروه هایی در سازمان ها و شرکت های تابعه «نقشه راه اصلاح نظام اداری» را در زیر مجموعه های این وزارتخانه عملیاتی کنیم.

معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت راه وشهرسازی یادآور شد: در بخش ادارات کل راه وشهرسازی استانها در خصوص عملیاتی کردن «نقشه راه اصلاح نظام اداری» جلساتی با مدیران کل استانی برگزار شده است و در جلسات کمیسیون های تحول اداری استان ها این موضوع را به شدت دنبال می کنم.

وی در ابتدای سخنانش با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و خیر مقدم به مدیران کل منابع انسانی و رفاه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در قوای سه گانه به منشور حضور در ساختمان شهید دادمان وزارت راه وشهرسازی تاکید کرد: خداوند را شاکرم که باز توفیق حاصل شد تا ماه بندگی و محبت خداوند را درک کنیم و با تضرع به پیشگاه حق تعالی طلب مغفرت کنیم.

سید علایی ابراز داشت: بر اساس روایتی از مولای متقیان فرصت ها مانند ابر بهاری از دست می روند که برای رضایت خداوند متعال و خدمتگذاری به مردم به خصوص در حوزه منابع انسانی و تامین منابع برای کارکنان حوزه مربوط نهایت تلاش را داشته باشیم.

شورای عالی اداری در یکصد و شصت و دومین جلسه مورخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظلّه‌العالی) به منظور ارتقای نقش تسهیل‌گری و هدایت گری دولت و انجام اصلاحات در نظام اداری کشور، «نقشه راه اصلاح نظام اداری» مشتمل بر ۸ برنامه را تصویب کرد.

بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور مکلف است؛ بر اساس نقشه راه، هر ساله برنامه عملیاتی لازم برای تحقق این مصوبه مشتمل بر عناوین اقدامات، زمانبندی، دستگاه یا دستگاه های مسئول(اصلی و همکار) را تهیه و تا پایان آذرماه هر سال به تصویب شورای عالی اداری برساند.

بر اساس مصوبه ابلاغی تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلفند؛ مطابق با برنامه عملیاتی سالانه ابلاغی از سوی شورای عالی اداری، اقدامات لازم را طبق زمانبندی، معمول و گزارش اقدامات خود را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ارایه کنند.

در این مصوبه آمده است: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور باید ضمن اعمال نتایج اقدامات در نظام ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی ملی و استانی، گزارش اجرای این برنامه را هر چهار ماه یکبار به رییس‌جمهور و شورای عالی اداری و حسب ضرورت در دولت ارایه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز