خبرگزاری کار ایران

کارخانه‌ای در نطق میان‌دستور:

تیم‌ مذاکره‌کننده هسته ای از حق مسلم مردم کوتاه نخواهد آمد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۳۰

اعتدال در مدیریت به معنای استفاده همگون از همه جناح‌ها و سلایق سیاسی در درون نظام است به گونه‌ای که هیچ جناح و سلیقه‌ای بر پایه وفاداری به نظام و کارآمدی بر دیگری تفوق نداشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بدون شک تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هرگز از حقوق مسلم خود که براساس ماده ۴ ان‌پی‌تی از سوی ۱۳۰ کشور جهان به رسمیت شناخته شده است، کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم کارخانه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه دهمین سالگرد سفر پرمهر و حماسی رهبر معظم را به همدان گرامی می‌داریم، گفت: بدون شک تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هرگز از حقوق مسلمی که براساس ماده ۴ ان‌پی‌تی از سوی ۱۳۰ کشور جهان به رسمیت شناخته شده است، کوتاه نخواهد آمد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه عدم عضویت رژیم صهیونیستی در ان‌پی‌تی مانع از دستیابی این رژیم نامشروع به سلاح هسته‌ای نیست هرگز نباید عضویت ایران مانع از دستیابی مشروع کشورمان به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای گردد.

وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی و پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی جز با مدیریت جهادی ممکن نیست و این مهم مدیریت مدبرانه باکری‌ها و خرازی‌ها و چمران‌ها را نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدان جنگ اقتصادی علیه دشمن می‌طلبد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: مدیریت جهادی یک قله است که تنها نیروهای مقتدر و مدبر که راه‌های صعود به قله‌ را به خوبی می‌شناسند توان عبور از گردنه‌های سخت آن را دارند.

کارخانه‌ای گفت: متاسفانه مدیریت معمولی و احیاناً خواب‌آلود قله‌های مدیریتی کشور را در حد بلندای یک تپه تنزل داده است و از سوی دیگر هر مدیری به اندازه‌ای که فکر می‌کند نوآوری، خلاقیت و پویایی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: مدیری که فاقد علم است و از قوه مفکره خود بهره نمی‌گیرد فاقد خلاقیت و نوآوری است و چنین مدیریتی ایستا و متوقف و در تقابل با مدیریت جهادی است. بر این اساس لازمه پیش‌برد اقتصاد مقاومتی بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و پویایی در بدنه نظام مدیریتی کشور است.

وی افزود: اعتدال در مدیریت به معنای استفاده همگون از همه جناح‌ها و سلایق سیاسی در درون نظام است به گونه‌ای که هیچ جناح و سلیقه‌ای بر پایه وفاداری به نظام و کارآمدی بر دیگری تفوق نداشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: حضور مسلط و افراطی یک جناح در هرم مدیریتی کشور کنار زدن جریان‌های مومن که در خطرها سینه سپر می‌کنند در تقابل کامل با شعار کلیدی اعتدال است که از سوی رئیس جمهور به‌عنوان محور سیاستگذاری‌ها تعیین گردیده است.

کارخانه‌ای گفت: برای ملت ایران پذیرفته نیست که شعار رئیس جمهور اعتدال باشد اما در دستگاه‌های اجرایی خلاف آن عمل شود، ‌ بدون شک این تناقض در افکار عمومی جامعه شعار اعتدال را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت.

نماینده مردم همدان و فامنین افزود: ضروری است از هم‌اکنون دولت با تغییر رویکرد اساسی هرم مدیریتی کشور را اصلاح و موجبات بهره‌گیری همه نیروهای انقلاب را جهت تحقق شعار اعتدال فراهم کند.

وی با بیان اینکه بیکاری آفت خطرناکی است که به سوی قله هرم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حرکت است، افزود: بدون تردید تغییر در ساختار، تحول در برنامه‌ریزی، اتخاذ راهبردی نوین مدیریتی و تشکل ستاد هماهنگی ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدامی جدی و اجتناب‌ناپذیر است که دولت باید این مهم را همگام با موضوع تورم و گرانی به‌عنوان چالش اساسی جهت دل‌آرامی مردم در رأس برنامه‌های خود قرار دهد چرا که مردم در رابطه با گرانی، بیکاری و تورم دل‌نگرانند و رفع نگرانی آنها در گرو اقدام عملی سیاست‌های ابلاغی رهبری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: مجلس مغز افزار و قوه مفکره نظام اسلامی است و به تعبیر امام عصاره فضایل ملت است، بر این باور نمایندگان مجلس قله توانمندی‌ها و فضلیت‌های ملتند که بلندای آن را مردم تعیین می‌کنند.

کارخانه‌ای افزود: باید در رقابت ارزشی قله‌های انتخاب مردم به حدی مرتفع باشد که انسان‌های فرصت‌طلب نتوانند با هماهنگی صاحبان قدرت و ثروت و بهره‌گیری از فریب و نیرنگ، قول و قرار و پهن کردن سفره‌های رنگین انتخاباتی به مجلس راه یابند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: پس از گذشت سی سال از تشکیل مجلس شورای اسلامی تحول اساسی در ساختار نظام تشکیلاتی مجلس در راستای بهره‌گیری بیشتر از توانمندی‌های نمایندگان برای رفع سریع‌تر مشکلات کشور امری ضروری است و از سوی دیگر چاره‌اندیشی برای برگزاری آزمونی جامع به منظور سنجش توانمندی‌‌های پایه داوطلبان مجلس قبل از ثبت‌نام و برگزاری آزمونی متناظر با انتخابات مجلس خبرگان و متناسب با رسالت نمایندگی می‌تواند بر توانمندی و کارآمدی مجلس بیافزاید.

وی از وزیر نیرو خواست تا تمهیدات تامین اعتبار لازم برای آبرسانی به همدان از سد تالبار اقدام کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین از وزیر نیرو خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل فاز یک سیستم خنک‌کننده نیروگاه شهید مفتح از سرد به خشک اقدام کند و عملیات انتقال خط لوله پساب همدان به نیروگاه و منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد و آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی اقدام کنید.

کارخانه‌ای همچنین وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به اتمام به موقع راه‌آهن تهران - همدان اقدام کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس همچنین از وزیر نفت خواست مشکل پتروشیمی هگمتانه را رفع کند و احداثپتروشیمی ابن‌سینا را تسریع بخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز