خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

شرایط برای حفاظت از محیط زیست فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۸۵

دولت درصدد ایجاد مشاغلی در سطح کشور است که منجر به تخریب محیط زیست نشود / تخریب بی رویه سبب از میان رفتن گونه‌های طبیعی می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل توجه و عنایت ویزه دولت و شخص رییس جمهور به محیط زیست، شرایط برای حفاظت از محیط زیست در کشور فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار امروز‌(دوشنبه) دردیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان در سنندج، با اشاره به توجه ویژه دولت به توسعه اشتغال در کشور گفت: دولت درصدد است اشتغال و توسعه را همگام با محیط زیست در کشور ایجاد کند.

وی از انعقاد تفاهم نامه با وزارت تعاون کار، رفاه و تامین اجتماعی برای توسعه مشاغل سبز خبر داد و گفت: دولت درصدد ایجاد مشاغلی در سطح کشور است که منجر به تخریب محیط زیست نشود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به افزایش مصرف در سطح کشور و فاصله گرفتن مردم از احکام اسلامی خواستار تجدید نظر در نحوه مصرف شد.

ابتکار بر بهره گیری از الگوهای اسلامی و آموزه های قرآنی در زمینه مصرف تاکید کرد و گفت: الگوی فعلی مصرف در کشور منجر به از بین رفتن منابع می شود و تبعات زیست محیطی فراوانی به دنبال خواهد داشت.

وی به مصرف بی رویه منابع ابی اشاره کرد و گفت: مصرف آب شهری در کشور دو برابر میانگین جهانی است و این درحالی است که ایران جزو کشورهای خشک و نیمه خشک دنیا محسوب می شود.

ابتکار با بیان اینکه تخریب بی رویه تهدید جدی برای محیط زیست محسوب می شود، گفت: تخریب بی رویه سبب از میان رفتن گونه‌های طبیعی می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کردستان نیز از این تهدید مستثنی نیست، افزود: در این استان نیز نگرانی های جدی در این زمینه وجود دارد، اگر در اسرع وقت به آن پرداخته نشود در آینده دیر خواهد شد.

وی به اتفاقات ناگوار برای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: پیش از آنکه مشکلات به نقطه اوج و غیر قابل جبران برسد باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد.

ابتکار از روحانیون، علما، اساتید دانشگاهی و تشکل‌های غیردولتی خواست در راستای صیانت و حفاظت از محیط زیست طبیعی فرهنگسازی کنند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز