خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

ماه رمضان فرصت خوبی برای توجه ویژه به تبلیغ مکارم اخلاقی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۳۰

انصاری در همایش مبلغین شهرستان زنجان که با عنوان طلایه داران تبلیغ در حسینیه اعظم زنجان برگزار شده بود خاطرنشان کرد: عدم توجه به مسائل اخلاقی خصوصا در جوامع دینی که متکی به مبانی اسلامی هستند بسیار نگران کننده است و روحانیون باید در این زمینه بیش از دیگران احساس مسئولیت کنند.

استاندار زنجان, گفت: همانگونه که نزول آیات قرآن بر پیامبر اسلام با توجه به نیازهای جامعه و مسلمانان بوده، مبلغین نیز باید امر تبلیغ را بر اساس نیازهای اصلی و شرایط کنونی جامعه انجام دهند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان, جمشید انصاری در همایش مبلغین شهرستان زنجان که با عنوان طلایه داران تبلیغ در حسینیه اعظم زنجان برگزار شده بود ماه مبارک رمضان را فرصتی برای تامل هر فرد در عملکرد ۱۱ ماه گذشته خود و تقرب به خداوند سبحان دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان میزان گناه در جامعه کاهش یافته و رویکرد مردم به اعمال نیک و اکرام بیشتر می شود.

انصاری در این همایش، امنیت و سلامتی را دو نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: این دو نعمت بزرگ تا زمانی که در اختیار افراد باشد مورد توجه قرار نمی گیرد و در زمان فقدان هریک از آنها، اهمیت آن معلوم می شود.

وی اظهار داشت: اگر نگاهی اجمالی به وضعیت شاخص های امنیتی در کشورهای اطراف بیندازیم خواهیم دید که بیش از ۱۰ سال است که با وجود نیروهای تکفیری و بمب گذاران، امنیت عراق به مخاطره افتاده، در افغانستان نیز بیش از ۲۵ سال است که آرامش مردم برهم خورده، در پاکستان و ترکیه نیز شرایط امنیتی مطلوبی برای مسلمین و شیعیان این کشورها وجود ندارد و این درحالی است که در کشور ما حتی با کوچکترین جرایم و مجرمین برخورد لازم انجام می پذیرد تا مردم در امنیت خاطر زندگی کنند.

استاندار زنجان امنیت را ارزشی گرانبها عنوان نمود که اگر دولتی بتواند آن را برای مردم تامین نماید، خدمت بزرگی انجام داده است.

مقام عالی استان در حوزه تامین سلامت جامعه نیز به اجرای طرح ارتقاء سطح سلامت مردم از سوی دولت یازدهم اشاره نمود و گفت: با اجرای این طرح، بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش می شود تا مردم در هنگام مراجعه به مراکز درمانی، بدون دغدغه مالی به موضوع درمان بیماران خود بپردازند.

وی جلب توجه مردم به تامین دو نعمت امنیت و سلامت در جامعه را از وظایف مبلغین دانست و افزود: همانگونه که نزول آیات قرآن بر پیامبر اسلام با توجه به نیازهای جامعه و مسلمانان بوده، مبلغین نیز باید امر تبلیغ را بر اساس نیازهای اصلی و شرایط کنونی جامعه انجام دهند.

انصاری مکارم اخلاق را گوهر گمشده کلیه جوامع در عصر حاضر دانست و خاطرنشان کرد: عدم توجه به مسائل اخلاقی خصوصا در جوامع دینی که متکی به مبانی اسلامی هستند بسیار نگران کننده است و روحانیون باید در این زمینه بیش از دیگران احساس مسئولیت کنند.

استاندار زنجان ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای توجه ویژه به تبلیغ مکارم اخلاقی در جامعه عنوان نمود و افزود: نقش علمای دینی در تقویت روحیه همدلی و اجتناب از تفرقه در جامعه بسیار موثر و مورد توجه است.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین خدایی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی به مسائل و موضوعات مهم در سخنرانی مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان اشاره داشت و گفت: توجه به شعار سال، سبک زندگی اسلامی در خانواده ها، پاسخ به شبهات دینی جوانان، توجه به قرائت قرآن و بیان مفاهیم آن و ترویج و احیای ارزش های اسلامی از جمله موضوعاتی است که می تواند در سخنرانی ها و منبرها مورد بحثقرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز