خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس:

بلاتکلیفی هفت ساله ۱۵۰۰ کارگر متقاضی مسکن مهر در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۱۶

۱۵۰۰ کارگر متقاضی مسکن مهر در شیراز بعد از گذشت ۷همچنان بلاتکلیف هستند / کارگران طبق قرارداد به تعهدات قانونی خود عمل کرده‌اند و حالا نوبت پیمانکار است تا با تحویل دادن واحدهای مسکونی به تعهدات قانونی خود عمل کند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس از بلاتکلیفی ۱۵۰۰ کارگر متقاضی مسکن مهر در شیراز بعد از گذشت ۷ سال خبر داد.

«مهرزاد مویدی» در این باره به ایلنا گفت: ثبت نام مسکن مهر کارگران شیراز در سال ۸۶ با پیمانکار شرکت «بناسازان رمضان» شروع شد و از آن زمان تا به حال هرکارگر در مجموع ۹ میلیون تومان به حساب این شرکت واریز کرده است اما پیشرفت این پروژه در حد مبالغ گرفته شده از کارگران و همچنین تسهیلات بانکی گرفته شده نیست.

این مقام کارگری ادامه داد: هرچند ساخت این مجموعه ۲۰۰۰ واحدی از سال ۸۹ تا ۹۱ متوقف شد اما با وجود عدم پیشرفت پروژه، ادامه آن باز هم به شرکت بناسازان سپرده شد.

مویدی با بیان اینکه گفته می‌شودافزایش نرخ تورم، پول واریز شده کارگران را بی ارزش کرده است، افزود: بیش از ۷۰ درصد واحدهای این پروژه متعلق به جامعه کارگری است و پیمانکار طرح به کارگران گفته بود مبالغی را برای ادامه ساخت واحدها پرداخت کنند چرا که در غیر این صورت واحد مسکونی را از دست می دهند.

وی بابیان اینکه کارگران طبق قرارداد به تعهدات قانونی خود عمل کرده‌اند و حالا نوبت پیمانکار است تا با تحویل دادن واحدهای مسکونی به تعهدات قانونی خود عمل کند، گفت: سوال اینجاست که چرا کارگران باید هزینه افزایش قیمت مصالح بعد از توقف پروژه را بپردازند درحالی که این تاخیر ارتباطی به آنها نداشته و به خودی خود تاهمین لحظه هم معیشت خانواده‌های آنها را تحت الشعاع قرار داده است.

وی افزود: بناسازان رمضان، هیچ تعهدی به کارگران درخصوص موعد تحویل واحدها نداده است اما آنها را برای واریز مبالغ بیشتر تحت فشار قرار داده است و این درحالی است که سند این واحدها هم وضعیت مطلوبی ندارد و متراژ واحد متعلق به هر کارگر مشخص نیست.

در همین رابطه پیگیری‌های خبرنگار ایلنا برای گفت وگو با مدیران شرکت پیمانکاری بناسازان رمضان تا لحظه انتشار این خبر بی نتیجه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز