خبرگزاری کار ایران

ایرانپور در نطق میان دستور:

وزیر نیرو بحران آب کشور را به صورت ملی برطرف کند

کد خبر : ۱۷۶۷۵۲

ما نمایندگان بارها و بارها موضوع پرداخت حقوق ۸۰ هزار نفر بازنشسته فولاد را متذکر شدیم اکنون ۳ ماه است که حقوق این افراد پرداخت نشده و ما نمایندگان درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو تأکید کرد: موضوع بحران آب در استان اصفهان را جدی بگیرید و به جای سخنان غیر کارشناسانه و ترویج اختلاف در بین برادران اصفهانی، یزدی، خوزستانی و چهارمحال و بختیاری موضوع را به صورت کلی و ملی مرتفع کند.

به گزارش ایلنا، علی ایرانپور در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی، با تبریک نیمه شعبان و تشکر از سربازان گمنام و محکومیت به شهادت رساندن جمعی از زنان و کودکان بیگناه توسط گروه تکفیری و معاند داعش در عراق و ابراز همدردی با مردم مظلوم و دولت عراق خطاب به رئیس جمهور گفت: ما نمایندگان بارها و بارها موضوع پرداخت حقوق ۸۰ هزار نفر بازنشسته فولاد را متذکر شدیم اکنون ۳ ماه است که حقوق این افراد پرداخت نشده و ما نمایندگان درخواست رسیدگی به این موضوع را داریم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو تأکید کرد: موضوع بحران آب در استان اصفهان را جدی بگیرید و به جای سخنان غیر کارشناسانه و ترویج اختلاف در بین برادران اصفهانی، یزدی، خوزستانی و چهارمحال و بختیاری موضوع را به صورت کلی و ملی مرتفع و به مردمانی که دچار مشکل هستند رسیدگی کنید.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: ما نمایندگان استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، و خوزستان و سایر استان ها در یک نکته اصلی اتفاق نظر داریم و آن نکته این است که وزارت نیرو باید بحران آب را با جدیت و مسئولانه پیگیری کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از رئیس جمهور درخواست کرد: به معاون خود در حوزه محیط زیست متذکر شود که محیط زیست اصفهان را جدی بگیرد و به موضوع آلایندگی صنایع اصفهان از جمله ذوب آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان که برای مردم استان مشکلات زیادی فراهم کرده اند رسیدگی کند.

ایرانپور با بیان اینکه سؤال من از رئیس جمهور این است که چرا در حالی که شرکت فولاد مبارکه در مظان اتهام است چگونه می شود که سازمان محیط زیست یک ساختمان چند طبقه را از این شرکت هدیه می گیرد تصریح کرد: آیا دریافت هدیه توسط یک سازمان دولتی از این شرکت صحیح است.

وی خطاب به وزیر راه افزود: از وزیر راه می خواهیم به راه های استان اصفهان به عنوان رگ حیاتی و ارتباطی کل کشور توجه ویژه کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: موضوع مالیات های مسکن مهر استان اصفهان را که سالیان سال است دچار مشکل شده حل کنید و دلیل افزایش نامتعارف چند برابری مالیات اصناف شهرستان مبارکه بررسی و تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با پرسش درباره برنامه های وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برنامه های شما برای رسیدن به خودکفایی در تولید کالاهای اساسی چیست، برنامه های وزیر تا چه میزان در راستای سیاست های ابلاغی رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی است.

ایرانپور با یادآوری اینکه چند سالی است گفته می شود در رسیدن به خودکفایی برای تولید گوشت قرمز ۲۰ درصد و برنج ۳۰ درصد فاصله داریم تصریح کرد: با این وجود مافیا به صورت انحصاری اقدام به واردات این کالاهای اساسی کرده و باید مشخص شود چه افرادی در وزارت جهاد کشاورزی با بودجه بیت المال از این افراد حمایت می کنند.

وی از وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی درخواست کرد: نسبت به پیگیری موضوع واردات بیش از حد کالاهای اساسی که منجر به خروج ارز از کشور می شود پیگیری و اقدامات لازم را انجام دهند.

ایرانپور خطاب به وزیر نفت گفت: از وزیر می خواهیم مشکلات شرکت پلی اکریل را پیگیری کند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به تخلفات رخ داده در استخدام ذوب آهن اصفهان تأکید کرد: ورود شرکت های جدید و شرکت های پیمانکاری خاص در فولاد مبارکه توسط سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات بیشتر نظارت شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به آمار ۱۵.۲ درصدی بیکاری در شهرستان مبارکه به عنوان صنعتی ترین شهرستان کشور گفت: آیا یکی از راه های کاهش بیکاری اجرای مصوبه سفر اول دولت نهم و ایجاد شهرک صنعتی دوم در مبارکه نیست چرا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور به صورت سلیقه ای جلوی اجرای مصوبات را می گیرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از استاندار اصفهان و مدیر جهاد کشاورزی این استان تقاضا کرد در پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده اصفهانی از بحران خشکسالی تبعیض قایل نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز