خبرگزاری کار ایران

معاون بنیاد شهید گیلان؛

کمبود اعتبارات مانع حرکت های فرهنگی ماندگار است

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۵۰

بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و پاسداشت مقام شامخ شهدای انقلاب به دنبال تک روی نیست و متاسفانه بنیاد شهید نیز با کمبود اعتبارات کافی برای انجام حرکت های فرهنگی ماندگار مواجه است و بر همین اساس لازم است دیگر دستگاه ها بخصوص شورا و شهرداری یاری گر ما باشند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با دکتر جمشیدی چناری رئیس شورا و فرهاد شوقی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، ناصر مسرور نژاد، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با جمشیدی چناری رئیس شورا و فرهاد شوقی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، دیدار و گفتگو کردند. این دیدار به منظور ارایه طرح مشخص و مشترک برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضاهای عمومی شهر و گلزار شهدا صورت گرفت.

رضاجمشیدی چناری، با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل های آتی، گفت: لازم است متولیان فرهنگی جامعه اعم از سازمان تبلیغات، بنیاد شهید، سپاه پاسداران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخصوص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هماهنگ و یکپارچه عمل نمایند.

وی افزود: تشکیل جلسات مشترک این نهادها بخصوص در حوزه المان سازی برای شهدا منجر به ارائه طرح های یکپارچه و با کیفیت می گردد.

رئیس شورا تاکید کرد: نه تنها در حوزه ایثار و شهادت بلکه در همه مناسبت ها بخصوص اعیاد مذهبی می باید این هماهنگی و یکپارچه عمل کردن در حوزه شهری نمود بارز داشته باشد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد استان نیز گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و پاسداشت مقام شامخ شهدای انقلاب به دنبال تک روی نیست و متاسفانه بنیاد شهید نیز با کمبود اعتبارات کافی برای انجام حرکت های فرهنگی ماندگار مواجه است و بر همین اساس لازم است دیگر دستگاه ها بخصوص شورا و شهرداری یاریگر ما باشند.

وی افزود: بسیاری از مراکز استان ها در کنار گلزار شهدا، گنجینه شهدا ایجاد کرده اند و این طرح ملی نیز جزء اولویت های ماست و کمک همه نهادها از جمله شورا و شهرداری را می طلبد.

فرهاد شوقی، رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورا نیز ضمن ارائه گزارشی از حرکت های انجام شده در راستای نصب تصاویر و المان ها شهدا در سطح شهر گفت: بی تردید کارهایی که تاکنون انجام شده و شهرداری نیز با دیگر نهادها همکاری داشته؛ کار ایده آل و قابل قبولی نبوده و هماهنگی با دیگر نهادهای متولی فرهنگی موجب تجمیع نظرات و ارائه کار با کیفیت می گردد.

وی افزود: طرح یکپارچه سازی فعالیت های فرهنگی و ساماندهی گلزار شهدا و نصب یادمان شهدا در معابر عمومی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در حال بررسی است و بنیاد شهید می تواند طرح مشخص خود را در راستای افزایش فضای معنوی گلزار شهدا به این کمیسیون ارائه دهد زیرا حمایت های مالی شهرداری برای انجام فعالیت های فرهنگی دیگر دستگاه ها، مستلزم تصویب آن در صحن علنی شوراست.

در پایان این دیدار مقرر شد کارگروه مدیریت یکپارچه فرهنگی با حضور همه متولیان فرهنگی ایجاد شود و با حضور یک مشاور علمی، دیگر نهادهای متولی طرح مشخص خود را به منظور ساماندهی گلزار شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شورا ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز