آذربایجانغربی در مسیر ترویج ارزشهای دینی پیشگام است/کسب رتبه ششم کشوری در اجرای برنامههای امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجانغربی با بیان اینکه آذربایجان غربی در مسیر ترویج ارزش های دینی پیشگام است گفت:استان رتبه ششم کشوری در اجرای برنامه های امر به معروف و نهی از کنکر را کسب کرده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام عباسعلی مؤمن،در نشست خبری با اصحاب رسانه،با اشاره به نقش مهم مردم در مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی اظهارداشت:ایستادگی مردم موجب عقبنشینی دشمنان شده و در سایه همین مشارکت مردمی، آذربایجانغربی موفق به کسب رتبه ششم کشوری در اجرای برنامههای امر به معروف و نهی از منکر شده است.
وی افزود:آموزش و آشنایی مردم با معروفات و منکرات، نقش بسزایی در اصلاح نگرشها دارد. متأسفانه برخی تصورات اشتباه و رفتارهای نادرست، باعث دینگریزی و دیدگاه منفی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شدهاند؛ در حالیکه دعوت به خوبیها و دوری از بدیها در فطرت تمامی انسانها نهادینه شده است.
مؤمن با اشاره به راهاندازی سامانه «سو» جهت دریافت گزارشهای مردمی در زمینه منکرات اجتماعی خاطرنشان کرد:این سامانه بستر مناسبی برای مشارکت مردم در ارتقای سلامت اجتماعی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه با تاکید بر اینکه،رویکرد استان در اجرای این فریضه الهی، علمی و تخصصی است و فعالیتهای انجام شده در چارچوب شرح وظایف قانونی ادارات صورت میگیرد گفت: بیشترین تمرکز ما بر عملکرد درست و مسئولانه دستگاههای اجرایی است.
رسیدگی ۱۰۰ درصدی به مطالبات مردمی ثبتشده در سامانه «سو»
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجانغربی، با اشاره به استقبال مردم از سامانه نظارتی «سو»، اعلام کرد:در ششماهه گذشته، ۱۵۹ مطالبه مردمی از دستگاههای اجرایی استان از طریق این سامانه ثبت شده است.
وی افزود:سامانه «سو»، به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد ستاد برای تقویت نظارت عمومی و مردمی، امکان گزارشگیری از وضعیت عملکرد ادارات و دستگاهها را بهصورت ناشناس برای شهروندان فراهم کرده است.
مؤمن تأکید کرد:تمامی گزارشها و شکایات ثبتشده در این سامانه حداکثر ظرف مدت یک هفته مورد رسیدگی قرار میگیرند و تاکنون ۱۰۰ درصد مطالبات ارسالی در بازه زمانی مذکور، پاسخدهی و پیگیری شدهاند.
وی افزود:این میزان مشارکت مردمی نشاندهنده اعتماد عمومی به روند نظارتپذیر و پاسخگو در دستگاههای اجرایی است و نشان میدهد که گفتمان امر به معروف و نهی از منکر، اگر با روشهای درست و مردمی اجرا شود، میتواند نقش مؤثری در بهبود نظام اداری و اجتماعی داشته باشد.