خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

بخشی از آسیب‌های حوزه سوادآموزی ناشی از سیاست‌های کشوری است

بخشی از آسیب‌های حوزه سوادآموزی ناشی از سیاست‌های کشوری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بخشی از این آسیب‌ها ناشی از تصمیمات و سیاست‌هایی در سطح کلان است که ما در استان مداخله نداریم و بخش دیگر به نحوه اجرای برنامه در درون استان برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی ارائه برنامه‌های حوزه معاونت سوادآموزی استان به بررسی چالش‌ها و آسیب‌های موجود در حوزه سوادآموزی پرداخت و گفت: بخشی از این آسیب‌ها ناشی از تصمیمات و سیاست‌هایی در سطح کلان است که ما در استان مداخله نداریم و بخش دیگر به نحوه اجرای برنامه در درون استان برمی‌گردد.

وی بر لزوم انجام بررسی جامع از وضعیت موجود و شناسایی مسائل در حوزه سوادآموزی تأکید کرد و افزود: پس از شناسایی مسائل تدوین برنامه‌های عملیاتی برای مقابله با چالش‌ها ضروری است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین به اهمیت بخش راهبردی و عملیاتی تصمیم‌گیری‌ها اشاره کرد و گفت:  علاوه بر اجرای دستورالعمل‌های وزارتی برنامه‌های تحولی ویژه به منظور ارتقای شاخص‌ها در استان اجرا شود و ضروری است که این برنامه‌ها با نگاهی تحول‌گرا و رویکردی علمی اجرا شوند.

اصغری به نوآوری و خلاقیت در حوزه سوادآموزی تأکید کرد و افزود:‌ اساسنامه‌ نهضت سوادآموزی در حال بازنگری هست. این تغییر نشان‌دهنده ضرورت ایجاد ارزیابی مستمر در رویکردهای سوادآموزی است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سوادآموزی، برنامه‌ریزی دقیق، تامین منابع لازم، ایجاد انگیزه در کارکنان و ارائه گزارش‌های شفاف می‌تواند به ارتقای این حوزه و در نهایت توسعه جامعه کمک کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز