خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

جلب مشارکت مردم در طرح‌های زیست‌محیطی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۷۰

سرانه تولید زباله در تبریز از ۷۵۰ کیلوگرم به ۶۰۰ کیلوگرم در سال جاری کاهش یافته است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر فرهنگ‌سازی درخصوص طرح تفکیک زباله از مبدأ و مشارکت مردم در پاکیزگی محیط زندگی و شهری تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدصادق پورمهدی در بازدید از فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز و عملیات دفن مهندسی و بهداشتی زباله‌های شهری، تصریح کرد: موفقیت طرح‌هایی مانند طرح تفکیک زباله ازمبدا در تبریز بدون همکاری و مشارکت مردم میسر نخواهد بود.
وی افزود: تجربه نشان داده است که هرگاه مردم را در اجرای طرح‌ها مشارکت دادیم، موفق بوده‌ایم و در ارتباط با طرح‌های شهری و زیست‌محیطی هم نقش و اهمیت همکاری مردم، مضاعف است.
پورمهدی همچنین از تلاش‌های سازمان مدیریت پسماند در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی زیست‌محیطی قدردانی و دستورات لازم برای رفع موانع طرح‌های این سازمان را صادر کرد.
در این بازدید که مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی و تعدادی از مدیران شهری تبریز صورت گرفت، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز به تولید و دفن روزانه بیش از یک هزار تن زباله در این شهر اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد از این زباله به صورت خشک است.
علیرضا اصغری خاطرنشان کرد: با اقدامات آموزشی و فرهنگی این سازمان و همکاری سازمان‌های مسوول، سرانه تولید زباله در تبریز از ۷۵۰ کیلوگرم به ۶۰۰ کیلوگرم در سال جاری کاهش یافته است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شیرابه پسماند تبریز که به گفته مسوولان شهرداری تا ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت بازدید کرد.
با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه علاوه بر اثرات مسقیم در کاهش آلودگی زیست‌محیطی، روزانه ۲۵۰ مترمکعب آب زراعی تولید خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز