خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

فرهنگ ایثار را باید به نسلی که در آن روزها نبوده؛ منتقل کنیم

کد خبر : ۱۶۴۴۹۵

برای همه صنفها خانه داریم خانه تئاتر، خانه نویسندگان و مترجمان؛ خانه کارگر و باید برای فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران هم خانه ای داشته باشیم. انشاء الله در سال آینده شاهد دستاوردهای یک ساله خانه ایثار و شهادت در این مرکز باشیم.

وزیر ارشاد با حضور در سالن ۷ بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران خانه فرهنگ ایثار را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی در سخنرانی افتتاحیه گفت: اینجا را خانه فرهنگ ایثار و شهادت نامیدند البته در فرهنگ قرآنی مفهوم بسیار فراتری نسبت به آنچه که ما از ایثار می شناسیم به چشم می خورد. ایثار به این معنی است که انسانی که خودش به چیزی نیازمند است دیگران را به خودش ترجیح می دهد.

وی در ادامه افزود: اما چیزی که ما به دنبالش هستیم آن چیزی است که از مفهوم ایثار در جامعه امروز ما برداشت می شود. و ایثارگر شامل مجاهدان؛ آزادگان؛ جانبازان خانواده معظم شهدا است.

وی در ادامه افزود: یکی از حوزه هایی که به عهده وزارت ارشاد و بنیاد شهید است؛ ترویج ایثار و شهادت است. خوبشختانه آثاری که در حوزه دفاع مقدس اعم از کتاب؛ نمایشنامه؛ تقشی و حتی موسیقی در طی این سالها خلق شده؛ گنجینه ای عظیم به دست می دهد.

وی در ادامه افزود: مجموعه کتابها را اگر جمع آوری کنیم می بینیم دهها هزار کتاب در این حوزه تنظیم شده است. حتی بسیاری از آثار صوتی از دوران دفاع مقدس به جا مانده که همه به صورت یک گنجینه در اختیار ماست. آنچه مهم است؛ این است که ما این فرهنگ را زنده نگه داریم و به نسلی که در آن روزها نبود و الان به نوجوانی و وجوانی رسیده؛ ارائه دهیم.

وی در ادامه افزود: ازنظر قانونی وظیفه این انتقال به نسل آینده؛ به عهده وزارت ارشاد است. اما از نظر ملی این یک وظیفه است برعهده کل آحاد جامعه.

علی جنتی در ادامه گفت: این اولین سالی است که غرفه ای به این منظور احداثشده و طبیعتا نقایص زیادی دارد. ما باید تلاش کنیم برای سال آینده مجموعه کتابهای حوزه دفاع مقدس را در این غرفه جمع آوری کنیم. همچنین نشست های هدفمندی با حضور ایثارگران برگزار شود.

وی در پایان گفت: به مسئولین این امر توصیه می کنم با همکاری بنیاد شهید خانه فرهنگ ایثار و شهادت را راه بیندازیم. ما برای همه صنفها خانه داریم خانه تئاتر، خانه نویسندگان و مترجمان؛ خانه کارگر و باید برای فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران هم خانه ای داشته باشیم. انشاء الله در سال آینده شاهد دستاوردهای یک ساله خانه ایثار و شهادت در این مرکز باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز