خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

خاویار یک برند اثبات شده برای گلستان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۴۱۶

یکی از پایه های تولید در استان گلستان در بخش آبزیان، ماهیان خاویاری است و در سالهای اخیر تولید در این بخش سیر نزولی داشته است.

استاندار گلستان گفت: جایگاه جهانی خاویار گلستان باید تقویت شود.

به گزارش ایلنا از گرگان، «حسن صادقلو» شامگاه روز گذشته در بازدید از سایت تکثیر ماهیان خاویاری شهید مرجانی آق قلا، افزود: از وظایف حاکمیتی دولت حمایت از تولید در این بخش است تا درآینده نزدیک بتوانیم جایگاهی که از نظر تولید خاویار در گذشته داشتیم را بدست بیاوریم.

وی گفت: خاویار یک برند اثبات شده برای گلستان است و باید تمام تلاش‌ها برای احیای مجدد آن در استان انجام شود.

صادقلو با بیان اینکه یکی از پایه‌های تولید در استان ما در بخش آبزیان، ماهیان خاویاری است و در سالهای اخیر تولید در این بخش سیر نزولی داشته است.

وی افزود: متاسفانه تولید خاویار در استان بسیار کاهش یافته و به ۵۰۰ کیلو هم نمی‌رسد و افزایش تولید خاویار نیاز به یک عزم ملی، مشارکت مردمی و فرهنگ سازی در این زمینه است.

صادقلو با اشاره به اینکه پرورش ماهیان خاویاری فاصله زمانی ۹ تا۱۰ ساله را می‌طلبد، تصریح کرد: در حال حاضر با شرایط سزارین سه سال بعد برای ماهیان خاویاری بازپروری اتفاق می‌افتد و این مساله می‌تواند پرورش ماهیان خاویاری را دارای توجیه اقتصادی کند.

سپس عمل میکروسزارین فیل ماهی در مرکز شهید مرجانی توسط کار‌شناسان شیلات انجام شد که از مزایای این کار ضمن حفظ مولد، افزایش تعداد مراحل خاویاردهی از یک مرحله به ۵ تا ۶ مرحله است.

در ادامه استاندار گلستان گفت: بخش ماهیان خاویاری یکی از دغدغه‌های ما در سال ۹۳ است و از پایه‌های اساسی تولید در استان است.

وی با تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسئولان شیلات، خاطرنشان کرد: بررسی مسائل و مشکلات در زمینه افزایش تولید خاویار استان از مهم‌ترین موارد است که باید پیگیری شود و خاویار استان از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یابد.

استاندار گلستان افزود: با حمایت دولت زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار در منطقه قره سو برای تولید ماهیان خاویاری در نظر گرفته شده و امیدواریم با بهره برداری از آن بتوانیم رشد قابل توجهی در بخش تولید خاویار داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز