خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیر عامل فولاد مبارکه مطرح کرد:

تحقق اقتصاد مقاومتی به تدبیر و تصمیم درست در مصرف و هزینه بستگی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۵۲۹

همه ما وظیفه داریم فرهنگ اسلامی را به دیگران بیاموزیم؛ باید فرهنگ اسلامی را در همه جوانب زندگی و کار رعایت کنیم تا بتوانیم به الگویی جهانی مبدل شویم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان درآستانه ولادت حضرت زهرا(س) و دردیدار با مدیرعامل، معاونین شرکت فولادمبارکه اصفهان؛ اظهار داشت: همانگونه که تاکنون شرکت فولادمبارکه با حضور مدیران توانمند اجرایی توانسته خوش بدرخشد امیدواریم در ادامه این راه نیز تیم مدیریتی فعلی فولادمبارکه موفق و سربلند باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آیت ا.. طباطبایی‌نژاد، ضمن تاکید بر فعالیت‌های تیمی و گروهی برای حصول نتیجه مثبت گفت: به یقین انجام فعالیت‌های مثمر ثمر و حائز اهمیت امکان پذیر نخواهد بود مگر با حضور افراد توانمند و متخصص در‌‌ همان شاخه کاری. قهرمان شدن هر مدیر یا مسئول می‌سر نیست مگر با همراهی تیم خبره و زبده آن مدیر که این مهم در فولادمبارکه تاکنون به نمایش گذاشته شده است. صنعت فولاد خود به مثابه انجام یک کار اقتصادی است که با توجه به نامگذاری امسال این وظیفه بیش از پیش برای فولادمبارکه خودنمایی می‌کند.

امام جمعه اصفهان، با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی(ع) در کاهش مخارج اضافی در فعالیتهای روزمره افزود: باتوجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باید گفت که ۸ ساعت کار کردن می‌بایست به انجام کار مفید و کاهش هزینه‌ها بیانجامد. باید با پرهیز از هرگونه اسراف در اموالی که در اختیار داریم این مهم را مدیریت کنیم. باید درست هزینه کردن را رعایت کنیم و به دیگران نیز بیاموزیم، چراکه در واقع اقتصاد، نحوه درست خرج کردن است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: با توجه به تاکیدات خاص مقام معظم رهبری بایستی اولویت‌ها را در نظر بگیریم، باید جهت گیری‌ها مراعات شود و اسراف نکنیم. چراکه اگر به مسائل دینی نیز توجه کنیم در می‌یابیم که اسراف نکردن مهم و حیاتی است. باید در همه امور خود، عقل را به کار ببندیم، اولویت‌ها را در نظر بگیریم و کاری را که بر عهده داریم به نحو احسن انجام دهیم چراکه عقل در مدیریت نشان دهنده این است که آنچه که هست خوب انجام شود، به عبارتی دیگر اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از عقل، در کار، در مصرف و در هزینه کردن.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان افزود: نصایح زیبایی در قرآن و صحبت‌های ائمه آمده است که متاسفانه به آن‌ها توجه کافی نمی‌شود. باید به دیگران فرهنگ اسلامی را بیاموزیم. باید فرهنگ اسلامی را در همه جوانب زندگی و کار رعایت کنیم تا بتوانیم به الگویی جهانی مبدل شویم.

در ابتدای این دیدار، نیز مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۲ اظهار داشت: در شرکت فولادمبارکه اصفهان و در سال ۹۲ با تولید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد نسبت به سال گذشته رشد ۸ درصدی را شاهد بودیم که این میزان تولید، ۵۰ درصد فولاد کشور است.

بهرام سبحانی ادامه داد میزان فروش فولاد مبارکه در سال ۹۲ به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش سهام این شرکت در بازار بورس کشور بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان است. فولاد مبارکه نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد. علاوه بر این با توجه به صادرات یک میلیون تن رشد خوبی را در صادرات غیر نفتی شاهد بودیم که به جرأت می‌توان گفت حرف اول را فولاد می‌زند.

وی با اشاره به تحریم‌های پیش روی صنعت فولاد افزود: وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که در تامین مواد اولیه و قطعات یدکی بوجود آمد باعثشد تا محدودیت‌های صادراتی نیز برای ما شکل بگیرد که با تدبیرهای خاصی که صورت گرفت، مشکلات حل شد و امیدواریم با توجه به شرایط سیاسی جدید موضوع صادرات نیز روان‌تر بشود.

سبحانی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه رتبه اول تولید ورق در خاورمیانه داراست گفت: در حال حاضر در بحثاشتغال، این شرکت دارای ۱۵ هزار نفر به صورت استخدام رسمی و ۵ هزار نفر پیمانکار مستقیم است که موقعیت خاص شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای استان حائز اهمیت می‌باشد چراکه بیشترین سهم درآمدی استان اصفهان از آن فولادمبارکه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز