خبرگزاری کار ایران

اقتصاد کشور به کار مضاعف و جهادی نیاز دارد

کد خبر : ۱۶۰۸۳۹

حمایت از کار و سرمایه ایرانی، از اساسی ترین جلوه های تحقق اقتصاد مقاومتی است، بنابراین برای این منظور باید از کارگران که خط مقدم این عرصه هستند، حمایت لازم انجام و کم و کاستی های موجود برطرف شود و در واقع نیروی کار کشور دغدغه معیشت نداشته باشند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور در شرایط کنونی نیازمند کار مضاعف و جهادی است.

به گزارش ایلنا، «مسعود میرکاظمی» درمورد شعار امسال و دلایل انتخاب این شعار از سوی مقام معظم رهبری افزود: اکنون با اینکه چند سال پیاپی مقام معظم رهبری تلاش در عرصه اقتصاد را به عنوان شعار سال انتخاب کرده اند، باز هم در عرصه اقتصاد کشور نیاز به کار و تلاش مضاعف وجود دارد، بنابراین مقام معظم رهبری این کمبود را احساس کردند و بار دیگر تلاش در این عرصه را از مردم و بویژه مسوولان مطالبه کردند.

وی گفت: حمایت از کار و سرمایه ایرانی، از اساسی ترین جلوه های تحقق اقتصاد مقاومتی است، بنابراین برای این منظور باید از کارگران که خط مقدم این عرصه هستند، حمایت لازم انجام و کم و کاستی های موجود برطرف شود و در واقع نیروی کار کشور دغدغه معیشت نداشته باشند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در سطوح مختلف اقتصادی کشور، افزود: در شرایط کنونی، راه عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت، تحقق اقتصاد مقاومتی است و این مساله نیز با حمات از تولید داخلی میسر می شود، باید شرایطی فراهم شود که خروج ارز از کشور به حداقل خود برسد و اقتصاد در همه سطوح مقاومتی شود.

میرکاظمی با تاکید بر گسترش ظرفیت صنایع و معادن کشور برای تقویت اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد کشور اکنون وابستگی فراوانی به نفت دارد و باید برای کاهش این وابستگی از جایگزین های آن به نحو احسن حمایت شود که صنایع و معادن ما یکی از مهمترین جایگزین های نفت کشور هستند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی افزود: اقتصاد کشور برای خروج از وضعیت کنونی به مدیریت جهادی نیاز دارد بنابراین باید در سطوح و رده های مختلف اقتصاد کشور مدیریت جهادی توام با تلاش مضاعف شود تا مولفه های اقتصاد مقاومتی هرچه سریعتر در اقتصاد کشور نهادینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز