خبرگزاری کار ایران

یک عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد:

سهمیه آرم طرح ترافیک خبرنگاران از سوی نهاد صنفی توزیع شود

کد خبر : ۱۶۰۰۵۳

«تنها ۴ هزار و ۸۰۸ فرقه آرم ترافیک به پزشکان شهر تهران ارائه شده است این در حالیست که تهران ۷۰ هزار پزشک دارد در واقع در مجموع کمتر از ۴ درصد از پزشکان شهر تهران آرم دریافت کرده‌اند.»

ایلنا: یک عضو شورای شهر تهران از انعقاد قراردادی میان شهرداری، وزارت نفت و وزارت کشور با رقم صدمیلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل عمومی کلانشهر‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران اعضای شورا پس از اظهار نظر معاون شهردار تهران درباره نحوه توزیع آرم ترافیک، مطالبی را مطرح کردند.

اسماعیل دوستی خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شما باید این ماموریت را به کمیته حمل و نقل و عمران محول کنید که در باره آرم‌های طرح ترافیک تصمیم گیری کنند. درباره خبرنگاران ما نباید کلان نگری داشته باشیم. خبرنگاران باید از ناحیه اتحادیه معرفی شوند. کسانی طرح خبرنگاری می‌گیرند که اصلا خبرنگار نیستند.

معصومه آباد با اشاره به چرایی ایجاد محدوده طرح ترافیک، گفت: ‌ آن زمان برای سرعت بخشیدن به خدمات پزشکی این کار انجام شد و برچسب‌هایی روی خودروی پزشکان نصب می‌شد و الوبت با برای تردد با این خودرو‌ها و جامعه پزشکی بود اما امروز این اولویت در رابطه با گروه پزشکی وجود ندارد.

وی اعلام کرد: تنها ۴ هزار و ۸۰۸ فقره آرم ترافیک به پزشکان شهر تهران ارائه شده است این در حالیست که تهران ۷۰ هزار پزشک دارد در واقع در مجموع کمتر از ۴ درصد از پزشکان شهر تهران آرم دریافت کرده‌اند.

آباد تاکید کرد: کسی که طرح روزانه می‌گیرد حتما آن روز وارد طرح می‌شود اما کسی که طرح سالانه دارد ممکن است روزهایی هم اصلا وارد طرح نشود. خواهش می‌کنم سهمیه ۸ هزار تایی پزشکان دوباره به آن‌ها بازگردد و از سهم ۱۰۰ هزار تایی طرح تهران به هر پزشکی که متقاضی آرم هست این آرم تعلق گیرد. نباید ما پزشکمان را مجبور کنیم که به این حد برسد که بگوید اگر آرم نداشته باشم کار نمی‌کنم.

حکیمی‌پور با بیان اینکه ایجاد محدوده طرح ترافیک به این دلیل بوده که هسته مرکزی شهر روان‌تر باشد، تصریح کرد: ‌ قرار بوده این مسکن اعمال شود تا فکری برای ترافیک هسته مرکزی شهر شود. چرا این برنامه موقتی، به یک امر دائمی تبدیل شده و به منبع درآمدی در شهرداری تبدیل شده است. آیا محدوده طرح ترافیک برای کسب درامد بوده یا یک تدبیر مدیریتی موقت؟

وی همچنین با اشاره به مشکل پارکینگ در شهر تهران گفت: پارکبان‌ها حتی در کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی هم حضور دارند. در حالی که خیابان‌ها شارع عام و متعلق به مردم شهر تهران هستند. آیا قرار نیست مشکل پارکینگ روزی در تهران حل شود؟ وقتی این همه از پارک در حاشیه خیابان‌ها پول می‌گیرند نباید مشکل پارکینگ را حل کنید؟

سرخو پیشنهاد داد یک عضو از شورا در شورای ترافیک حاضر شود و تاکید کرد: ما باید موضوع مهم تری را به عنوان آلودگی تهران در نظر بگیریم و همه توجهات ما جذب نشود به اینکه در صنوف مختلف، به همه آرم ترافیک توزیع شود. پزشکان باید منشا درمان و سلامتی مردم باشند.

رییس کمیته حمل و نقل شورا با اشاره به اینکه در شهر پکن با ۲۰ میلیون جمعیت ۴۸ هزار تاکسی کار می‌کند عنوان کرد: ما در تهران ۷۸ هزار تاکسی داریم. این امار منهای آژانس‌ها و مسافرکش‌های شخصی است. در حالی که ما در تهران باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم. پیشنهاد می‌کنم آقای تشکری و همکاران به خصوص درباره خبرنگاران بازنگری در صدور ارم‌های ترافیک انجام دهند و جداولی را از روزنامه‌ها و سایت‌ها تهیه کنند و بعد از پالایش این را در اختیار شورا قرار دهند که روی آن مطالعه شود.

سرخو افزود: در چارچوب‌هایی که برای آرم در نظر می‌گیرید طبق سیاست‌ها باید نوع خودرو‌ها را هم در نظر بگیرید. به طوری که خوردورهایی که آلودگی کمتری دارند راحت‌تر مجوز بگیرند و خودروهای آلوده را اصلا اجازه ورود ندهید. ما باید آرم‌هایی که می‌دهیم حتما رسانه‌ها و روزنامه اسم خبرنگار را بدهند و خودرویی که معرفی می‌کنند مرتبط با خبرنگار باشد. این طور نباشد که مدیرمسئولی آرم را به دوستانش بدهد و خبرنگار بدون آرم بماند.

سالاری با اشاره به بازدیدی که از منطقه یک داشته گفت: با وجود نگرانی‌هایی که داشتیم یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده در منطقه جماران چند باغ نفیس اهدا شده است. پارک ۴۵ متری انتهای دارآباد بسیار عالی است. ما همیشه دغدغه‌ها و انتقاد‌ها را اعلام می‌کنیم باید تشکر‌ها را هم بگوییم.

وی با اشاره به اجرایی نشدن مصوبات شورا گفت: این یک مشکل عمومی شورا است. هر بار که در فرایند بررسی طرح‌ها و لوایح ضمائم مربوطه را می‌گیریم می‌بینیم تعداد زیادی مصوبه در شورا وجود داشته که اجرایی نشده است. باید این موضوع را پیگری کنیم. ما بعضا طرح‌هایی را به صورت یک یا دو فوریتی تصویب می‌کنیم که اطلاعی از مصوبات قبلی نداریم. اگر یک مصوبه‌ای اجرا نمی‌شود باید چه کار کرد؟

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر نیز گفت: ما به عنوان اعضای شورا از ابتدا انتقاد داریم که چرا سازمان حمل و نقل و ترافیک اینقدر طرح می‌دهد. وقتی کار به اینجا می‌رسد اعضای مختلف انتقاد می‌کنند چرا به صنوف مختلف مثل پزشکان و خبرنگاران آرم نمی‌دهید؟ وقتی سازمان حمل و نقل و ترافیک درصدی از آرم را کاهش داده ما باید از این اقدام حمایت کنیم.

پیرهادی نیز خاطر نشان کرد: ما بحث‌هایی را درباره خودروهای هیبریدی و موتورهای برقی داشتیم و از شهرداری توقع داریم این طرح‌ها را عملی کند. درباره هوشمندی طرح ترافیک با توجه به کارهای خوبی که انجام شده سرعت اجرای این سیستمی شدن باید بالا‌تر برود.

حقانی بر دلیل ایجاد محدودیت‌هایی برای طرح ترافیک مبنی بر کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و بیان داشت: بخش زیادی از شهر به کارگاه‌های ساختمانی اختصاص دارد. در گذشته برای عبور ماشین‌های سنگین محدودیت وجود داشت و این‌ها نمی‌توانستند در روز تردد داشته باشند اما حالا این مورد رعایت نمی‌شود و ماشین‌های خدماتی خود شهرداری که کامیون و تریلی هستند در روز حرکت می‌کنند و مشکل ترافیک و آلودگی هوا را ایجاد می‌کنند.

طلایی نیز در پایان به گزارشی که از تلویزیون درباره تصادف اتوبوس‌ها در خطوط تندرو پخش شده اشاره کرد و گفت: در این گزارش عدد بسیار بالایی اعلام شده که در سال ۹۲ بالغ بر ۹۰ نفر کشته در اتوبوس‌های تندرو بوده و از اول سال جاری هم ۱۵ نفر کشته داشته است. من پیگری کردم آمار تصادفات خسارتی در اتوبوس‌های تندرو از سال ۸۹ که حدود ۳۰ هزار و ۲۴۷ فقره بوده در سال ۹۲ به ۱۲ هزار و ۷۰۸ فقره کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: تصادفات جرحی از سال ۸۹ که ۲۵۵ فقره بوده به ۹۰ فقره کاهش پیدا کرده. تصادفات فوتی از سال ۸۹ به ۱۱ مورد در سال ۹۲ کاهش داشته است. اگرچه حتی یک نفر فوتی برای ما قابل قبول نیست اما باید به صدا و سیما تذکر داده شود درباره انتشار گزارش‌هایی که مبنای درستی ندارد. رانندگان خدوم شبکه اتوبوس رانی نباید متهم به بی‌دقتی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز