خبرگزاری کار ایران

یاد بود بزرگان علم و قلم در نمایشگاه کتاب

کد خبر : ۱۵۷۶۵۲

سرای اهل قلم در نمایشگاه کتاب تهران؛ بزرگداشت محمدابراهیم باستانی پاریزی، استادسیدجعفر سجادی، کاظم معتمدنژاد، عبدالمحمد‌آیتی، احمد عطایی و محمد زهرایی را برگزار می‌کند.

سرای اهل قلم بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران میزبان برگزاری مراسم بزرگداشت محمدابراهیم باستانی پاریزی، استادسیدجعفر سجادی، کاظم معتمدنژاد، عبدالمحمد‌آیتی، احمد عطایی و محمد زهرایی می‌‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مالک شجاعی جشوقانی، ‌ مدیر سرای اهل قلم بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره برگزاری مراسم بزرگداشت بزرگان علم و اهالی قلم که سال گذشته دارفانی را وداع گفتند، توضیح داد: سال ۱۳۹۲ جامعه علمی و ادبی و نشر کشور شاهد درگذشت چهر‌ه‌های سرشناس علمی کشور بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به منظور بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی این بزرگان مراسم یادبودی را در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار کنیم.

وی افزود: مرحوم دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی، ‌استاد تاریخ دانشگاه تهران یکی از این شخصیت‌هاست که مصمم هستیم مراسم بزرگداشت ایشان را با همکاری گروه تاریخ دانشگاه تهران و خانواده ایشان برگزار کنیم.

همچنین مرحوم سیدجعفر سجادی استاد فلسفه و فرهنگ نگار برجسته در حوزه علوم انسانی بودند که مراسمی برای بزرگداشت ایشان برگزار خواهد شد و نیز مرحوم دکترکاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران که مراسم یادبود ایشان هم با همکاری انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود.

شجاعی جشوقانی ادامه داد: مراسم یادبود دیگر نیز اختصاص به استاد عبدالمحمد‌آیتی، مترجم قرآن و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی دارد که در زمینه تاریخ و ادبیات عرب فعالیت داشتند. در کنار این مولفان، مراسم یادبودی برای دو ناشر برجسته درگذشته یعنی آقایان احمد عطایی مدیر نشر عطایی و محمد زهرایی مدیر نشر کارنامه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه ها با حضور اهالی علم و فرهنگ و مسوولان فرهنگی دانشگاهها و موسسات فرهنگی در سرای اهل قلم بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.

بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز