خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

بخش کشاورزی نقش اساسی در خروج از رکود و تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۲۵۸

دولت به تمام نهادهای عمومی و خصوصی که در زمینه های مختلف بخش کشاورزی فعالیت دارند، نگاه مثبتی دارد و به عنوان یک فرصت مناسب به این نهادها می اندیشد. / صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلات از جمله ابزارهایی است که باید به کمک تولید بیاید تا با کارایی بیشتر و هزینه کمتر، بتوانیم به بخش صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری رونق بخشیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و خروج از شرایط رکود اقتصادی از اولویتهای دولت در سال ۹۳ است، گفت: بخش کشاورزی در هر دو مورد نقش اساسی و محوری دارد و دولت مصمم است از همه ظرفیتهای این بخش در جهت تحقق اهداف استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(دوشنبه) در جریان سفر به شهرستان پیشوا، از مجتمع کشت و صنعت تهران(واحد ورامین) به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های تابعه شرکت هولدینگ " مزارع نوین ایرانیان " وابسته به سازمان اتکا بازدید کرد و با توضیحات وزیر جهاد کشاورزی و مسئولین امر در جریان فعالیتها و ظرفیتهای این شرکت قرار گرفت.

از جمله فعالیتهای دانش بنیان و دارای ارزش افزوده شرکت " مزارع نوین ایرانیان " می توان به واحد کشت بافت این مجتمع اشاره کرد که در نوع خود، یکی از بزرگترین واحدهای کشت بافت کشور بوده و توانسته از خروج ارز جهت خرید نشاء گیاهان خاص و زینتی جلوگیری نماید. همچنین پرورش شترمرغ نیز از دیگر فعالیت های این مجتمع می باشد.

معاون اول رئیس جمهور در نشست پایانی بازدید از واحدهای نمونه دامپروری و کشاورزی شهرستان پیشوا، از سازمان اتکا به عنوان یک ظرفیت مناسب در بخش کشت و صنعت یاد کرد و گفت: دولت از این گونه نهادها که در جهت سیاستهای دولت فعالیت دارند، حمایت می کند و معتقد است هر چه این فرصتها بیشتر باشد، بازده و بهره وری بیشتری در زمینه تولید خواهیم داشت.

وی افزود: دولت به تمام نهادهای عمومی و خصوصی که در زمینه های مختلف بخش کشاورزی فعالیت دارند، نگاه مثبتی دارد و به عنوان یک فرصت مناسب به این نهادها می اندیشد.

دکتر جهانگیری با تاکید بر لزوم بکارگیری فناوریهای نوین در بخش کشاورزی گفت: هر چه استفاده از دانش روز و فناوریهای جدید بیشتر باشد، قطعاً آثار مثبت و دستاوردهای مطلوبی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت از بخش کشاورزی به طور جدی حمایت می کند، افزود: صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلات از جمله ابزارهایی است که باید به کمک تولید بیاید تا با کارایی بیشتر و هزینه کمتر، بتوانیم به بخش صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری رونق بخشیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین یکی از محدودیتهای اصلی در بخش کشاورزی را کمبود منابع آب دانست و گفت: بهره وری در کشاورزی به خصوص در زمینه آب رسانی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است که باید با استفاده از روشهای نوین آبیاری، استفاده بهینه از آب و بهره وری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی فرماندار شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد: شهرستانهایی که به پایتخت متصل هستند از مسائل و مشکلات مختلف تهران همچون مشکلات زیست محیطی متاثر می شوند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهرستانهای استان تهران این است که دغدغه های مدیریت استان به قدری زیاد است که شاید کمتر بتواند به شهرستانها توجه کند که در این خصوص باید با تفویض اختیارات بیشتر به فرمانداران، زمینه تصمیم گیری و رفع مشکلات آنها را فراهم نماییم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد با کار و فعالیت بیشتر، سال ۹۳، سال خروج از رکود و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور باشد.

در این نشست گزارشی از فعالیتهای سازمان اتکا و ظرفیتهای این سازمان در بخش کشت و صنعت و پرورش دام و طیور ارائه شد و مشکلات و موانع پیش روی توسعه فعالیتهای این سازمان مطرح گردید.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای فراوان کشور در بخش تولید گیاهان دارویی گفت: وجود بیش از ۸ هزار فلور گیاهی در کشور ظرفیتی مناسب است که می توان با توسعه تولید گیاهان دارویی نسبت به ایجاد درآمد و اشتغالزایی اقدام کرد.

مهندس حجتی استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز را از ضرورتهای بخش کشاورزی برشمرد و گفت: با استفاده از فناوریهای روز می توان در جهت کاهش هزینه ها، افزایش تولید و بهبود کارایی گام برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز