خبرگزاری کار ایران

میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان:

آبشار بیشه در صدر پر بازدیدترین مناطق طبیعی گردشگری لرستان قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۷۴

روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان: آبشار بیشه در صدر پر بازدیدترین مناطق طبیعی گردشگری لرستان قرار گرفت.

ایلنا: روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان اعلام کرد: آبشار بیشه در صدر پر بازدیدترین مناطق طبیعی گردشگری لرستان قرار گرفت.

به گزارش " ایلنا " از خرم آباد، عطا حسن پور با بیان اینکه آبشار بیشه در صدر پر بازدیدترین مناطق طبیعی گردشگری لرستان قرار گرفت، افزود: از ابتدای نوروز تا کنون ۵۶ هزار گردشگرو مسافر نوروزی از آبشار بیشه بازدید نمودند.
وی عنوان کرد: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا روز ۹فروردین سال ۹۳ آمار اقامت در استان لرستان به ۳۶۱هزار و ۱۵۴ نفر رسیده است.
وی افزود: طی آماری که تاکنون حاصل شده، اقامت در تاسیسات گردشگری از جمله هتلها و مهمانپذیرها ۱۵۸۵۴نفر، مدارس استان ۱۳۹۰۲۵ نفر، کمپینگ موقت ۱۵۳۷۲۱ نفر و اقامت درمهمانسراهای ادارات، خوابگاههای دانشجویی و سالنهای ورزشی ۵۲۵۵۴ نفر می باشد
آبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای لرستان در نزدیکی شهرستان دورود است که سالانه پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور است.
فاصله این آبشار تا شهرستان دورود که یکی از مسیرهای ارتباطی آن است ۳۰ کیلومتر است و امکان برقراری ارتباط در این مسیر فقط از طریق راه آهن میسر است و راه ارتباطی آن با خرم آباد از طریق ایستگاه سپید دشت است، ارتفاع آبشار بیشه ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است.
این آبشار در موقعیت عمومی استان، در منطقه‎ای کوهستانی و دامنه‎های رشته کوه زاگرس قرار گرفته است، در شرق آبشار تپه‎های کلاه کوه و در شمال کوه ازگن، به آن مشرف هستند. روستای چشمه ی پریان در شرق و در دوردست‎ها در ارتفاعات از کنار آبشار دیده می‎شود، نزدیکی روستای بیشه با آبشار از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.
در مسیر شهرستان دورود به طرف آبشار بیشه مناطق دیدنی وجود دارد که در کنار رودخانه سزار واقع شده اند که می توان به آبشارهای فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان و درختان متنوع اشاره کرد.
در بالای آبشار روبه روی ایستگاه قطار، چشمه های پر آب زیادی دیده می شود که از دل کوه می جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار عبور می کنند و آبشار بیشه را جاری می سازند.
همجواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل‌های پهناور بلوط، روستای زیبای بیشه و چشم‌انداز ایستگاه راه آهن بیشه و از طرفی هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دلنشین، بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده‌است.
مسیر دسترسی به آبشار بیشه از طریق راه آسفالته از خرم آباد به طول ۶۵ کیلومتر واز کنار ایستگاه قطار می گذرد که برای رسیدن به آن باید مقداری پیاده روی کرد تا به آبشار رسید و ازشهرستان دورود تا آبشار با قطار حدود ۳۰ دقیقه راه است.
در پایین ایستگاه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبایی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.
علاوه بر این اقامتگاه‌ها مسافران می توانند در پائین آبشار و روبروی ایستگاه چادر برپا نمایند و به استراحت بپردازند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز