خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر قطره در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۷۳

رمان " جنگاوران اخترناو " و چاپ دوم مجموعه داستان " اسباب خوشبختی " را به همراه کتابی آموزشی تحت عنوان " داستان‌های مثنوی " منتشر کرده است.

ایلنا؛ نشر قطره به تازگی دو عنوان کتاب در حوزه‌ی ادبیات داستانی ترجمه، منتشر و روانه‌ی بازارهای نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رمان " جنگاوران اخترناو " و چاپ دوم مجموعه داستان " اسباب خوشبختی " را به همراه کتابی آموزشی تحت عنوان " داستان‌های مثنوی " منتشر کرده است.

* اسباب خوشبختی

" اسباب خوشبختی " عنوان کتابی‌ست که ۴ داستان کوتاه از اریک امانوئل اشمیت را شامل می‌شود. این کتاب که برای دوم منتشر شده است، توسط شهلا حائری ترجمه شده‌اند و داستان‌های اسباب خوشبختی، بازگشت، دستکش و بانوی گل به دست را شامل می‌شود.

در توضیح پشت جلد این کتاب آمده است:

" این کتاب مجموعه ای است از چهار داستان کوتاه اریک امانوئل اشمیت به انتخاب شهلا حائری. دراین داستانها اریک امانوئل اشمیت بار دیگر با ظرافت خاص خود به جست و جو در درون شخصیت ها و روابط انسان ها می پردازد.

گاهی از خوشبختی متزلزل یک زن می گوید، زمانی از غفلت یک پدر، گاهی از نیروی خاطرات و همواره از مرز میان واقعیت و تخیل و حقیقت ودروغ.

از این نویسنده در انتشارات قطره نمایش نامه های عشق لرزه، نوای اسرار آمیز، مهمانسرای دو دنیا، فردریک یا تئاتر بلوار(برنده جایزه پروین اعتصامی سال۱۳۹۲)، خرده جنایت های زناشوهری و مجموعه داستان یک روز قشنگ بارانی ترجمه‌ی شهلا حائری به چاپ رسیده است.

شهلا حائری رمان موفقی نیز به نام بی خود و بی جهت نوشته است که درانتشارات قطره چاپ شده است. "

* جنگاوران اخترناو

" جنگاوران اخترناو " نام رمانی‌ست از رابرت انسون هاینلاین که توسط پیمان اسماعیلیان ترجمه و در ۴۰۰ صفحه توسط نشر قطره به چاپ رسیده است. این رمان در مجموعه داستان خارجی شماره‌ی ۱۴۵ و در مجموعه‌ی داستان جهان و جهان داستان - بزرگسال، دهمین عنوان به شمار می‌آید که زیر نظر شهرام اقبال‌زاده به انتشار رسیده است.

در توضیح پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

" «جنگاوران اختر ناو» داستان سربازی ساده است… سربازی از سده‌ی بیست ودوم. جوان هجده ساله ای مشتاق خدمت که برای آموختن رزم به صف سربازان و جنگاوران مدافع زمین می پیوندد و طی این دوره رابطه‌ی میان وظیفه و بهایی را که باید برای آزادی پرداخت، در می یابد.

او به عرصه‌ی جنگی بین ستاره ای وبرای دفاع از سرزمینش پا می گذارد. در نبردهایی عجیب و باورنکردنی، در برابر دشمنانی بی ترحم و خون خوار و برای زنده ماندن می جنگد شاید که وجودش تنها لحظه ای بیش تر سد راه این موجودات برخاسته برای نابودی نژاد بشر و خاستگاهش شود. "

* داستان‌های مثنوی معنوی

" داستان‌های مثنوی معنوی " عنوان کتابی آموزشی است که برای فارسی زبانان غیرایرانی و ایرانیان نوآموز تالیف و متشر شده. این کتاب به همت ایرج شهبازی و فاطمه جعفری گردآوری و نگاظته شده و ۳۱۰ صفحه داد. امید و آرزو، تقلید و تحقیق، دانش راستین، مهربانی و مدارا، گناه و واقع بینی، عشق، جبر و اختیار، پیری و جوانی و… از فصل‌های این کتاب آموزشی به شمار می‌آید که مخاطب را در هر بخش با مثنوی‌های متعددی از مولانا آشنا می‌کند.

در توضیحات پشت جلد این کتاب آمده است:

" مثنویِ معنوی که به حق می توان آن را از بزرگترین شاهکارهای ادبی وعرفانی جهان به شمار آورد، پیام های انسانی و اخلاقی فراوانی در خود دارد که به هیچ مرز وبومی منحصر نمی شود و هر انسانِ حقیقت جویی را، از هر جای جهان، به سوی خود جذب می کند. برای کسانی که با زبانِ فارسی آشناییِ چندانی ندارند، مثنوی دشوار و دیریاب به نظر می رسد؛ ‌بنابراین لازم است که با رویکرد های نوینِ آموزشی، از نو، به این کتابِ گرامی نگریسته شود و بدین ترتیب کتاب هایی فراهم آید که در عین حال مطالب آن ها سطحی و بی مایه نباشد و از پیچیدگی ها و دشواری های معمول هم به دور باشد، امکان انس گرفتنِ غیر ایرانی ها و نیز ایرانیانِ نو آموز را به آن فراهم می آورد. کتاب حاضر باچنین هدفی تدوین شده است. این کتاب شامل بیست درس، همراه با تمرین هایی بسیار متنوع است. هر درس به یکی از موضوعات مهمِ مثنوی، مثلِ آرزو و امید، تقلید، دوستی، ‌عشق، ‌نیایش، جبر و اختیار، ‌تلاش و توکل، غم و شادی، دانش و معرفت، خودشناسی، فرافکنی، ‌جنگ و صلح و مانند آنها که غالباً از مسائل مهمِ‌ زندگیِ‌آدمی نیز هستند، می پردازد. این کتاب که درنوع خود اولین تجربه در زبان فارسی است، می تواند لحظاتی بسیار شیرین و دل انگیز را برای خواننده‌ی ارجمند فراهم‌آورد. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز