خبرگزاری کار ایران

اکرمی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه:

قیمت‌ها دیگر هفته به هفته تغییر نمی‌کند / توصیه به خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۵

تقریبا همه کارشناسان معتقد هستند که جامع‌ترین عامل توسعه نیروی انسانی و جمعیت است یعنی اگر مساحت، فناوری و تکنولوژی، صنعت، منابع تحت الارضی باشد اما جمعیت و نفرات دانا، توانا و با اراده نداشته باشیم نمی‌تواند کارامد باشد و فقط زحمت می‌کشند و دیگران بهره‌اش را می برند و استکبار به دنبال این است که از دیگران استثمار بکشد و بهره‌اش را ببرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال جاری شاهد ثبات اقتصادی هستیم، تاکید کرد: قیمت‌ها دیگر هفته به هفته تغییر نمی‌کند و شاهد افت قیمت‌ها نیز هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام ”سال حماسه سیاسی و اقتصادی“ گفت: انصافا در چند مقطع امسال، سیاسی بودن حوادثروشن و حماسه شد که یکی از آنها انتخابات ۲۴ خرداد بود که در حضور ۷۳ درصدی مردم برگزار شد که قبل، حین و بعد از آن بدون مسئله و شائبه بود و شگفتی‌های بسیاری با خود داشت.

وی ادامه داد: دومین مقطع حماسه سیاسی، روز ۲۲ بهمن بود که به اعتراف همه کارشناسان، حماسه ۲۲ بهمن امسال هم از نظر کمیت و هم از کیفیت بسیار با شکوه و قابل توجه بود. نشاط و شادابی، امید و تدبیر و شعارهایی که داده شد و قطعنامه‌ای که خوانده شد گواه بر این بود که این حماسه سیاسی مورد قبول امام عصر(عج) و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: آرام آرام مشاهده می‌کنیم که جنب و جوشی در کشور ایجاد شده که هم از نظر تحریم های خارجی و هم از تولید و دادوستد داخلی است.

اکرمی با بیان اینکه در سال جاری شاهد ثبات اقتصادی هستیم، تاکید کرد: قیمت‌ها دیگر هفته به هفته تغییر نمی‌کند و شاهد افت قیمت‌ها نیز هستیم. من از همه تولیدکنندگان، بازرگانان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان می‌خواهم که به انصاف بیشتری بها بدهند.

مشاور عالی وزیر کشور افزود: امیدوارم در ۳۵ روز باقی مانده امسال، این حماسه سیاسی میان ملت، ارگان‌ها و نهادهای بیش از پیش خودنمایی بکند و دل‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر، و قلب‌ها بیشتر به هم الفت پیدا بکنند.

نماینده مجلس هشتم در خصوص رشد جمعیت نیز اظهار داشت: رشد جمعیت توصیه موکد رهبری انقلاب در سفر شکوهمندشان به بجنورد بود؛ اکنون کارشناسان در رابطه با پیشرفت و توسعه حرف می‌زنند که مسائلی نظیر مساحت، فناوری و تکنولوژی، صنعت، منابع تحت الارضی و جمعیت است.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا همه کارشناسان معتقد هستند که جامع‌ترین عامل توسعه نیروی انسانی و جمعیت است یعنی اگر مساحت، فناوری و تکنولوژی، صنعت، منابع تحت الارضی باشد، اما جمعیت و نفرات دانا، توانا و با اراده نداشته باشیم نمی‌تواند کارامد باشد و فقط زحمت می‌کشند و دیگران بهره‌اش را می برند و استکبار به دنبال این است که از دیگران استثمار بکشد و بهره‌اش را ببرد.

اکرمی اولین شرط جمعیت را تشکیل خانواده دانست و تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند بنایی نداریم که محبوب‌تر در نزدیک خدا، بنایی باشد که در آن تشکیل خانواده رخ بدهد. قرآن می‌گوید که دختران بی‌شوهر، زنان بی‌همسر و پسران بی زن را همسر بدهید و اگر دست‌شان خالی است من دست‌شان را می‌گیرم و بی‌نیازشان می‌کنم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در کشور اذعان داشت: یکی از آفت‌های اجتماعی، پزشکی و روانی کشور بالا رفتن سن ازدواج در کشور است که این خود مفسده دارد و دیگر آفت، فرزند آوری است و همه پزشکان معتقدند اگر رحم زنان بارور نشود زمینه برای سرطان انها فراهم می‌شود.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به صحبت‌های برخی از افراد مبنی بر بالا بودن تامین هزینه‌های فرزندان گفت: اصل این حرف درست اما همت زن و همت مرد کجا می‌رود و توکل آنها کجاست؟

وی ادامه داد: من از آقایانی که برای مدرسه سازی و مسجد ساختن و… در حال سبقت گرفتن از یکدیگر هستند بنیادی برای تشویق ازدواج و کمک به خانواده های متاهل و نیازمند تشکیل بدهند که برکات این کار زیاد است.

اکرمی با تاکید بر اینکه خانه فقط استراحت‌گاه نیست، بیان داشت: خانه یک آموزشگاه، دانشگاه، آزمایشگاه و پژوهشگاه است. شهید مطهری می‌گوید اگر یک دختر و پسر ۵۰ کتاب درباره خانه داری بخوانند و ۵۰ روز هم خانه‌داری بکنند اثرات آن ۵۰ روز خانه داری از ۵۰ کتاب خواندن بیشتر است.

در پایان، مشاور وزیر کشور به فعالیت شبکه‌های ماهوراه‌ای فارسی زبان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: آنها تلاش می‌کنند که اساس خانواده را سست کنند و آمار طلاق را افزایش دهند که متاسافانه شاهد بعضی از اثرات انها بوده ایم و باید برای این مسئله فکری بکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز