خبرگزاری کار ایران

مسؤل بهداشت اداره كل زندانهای قزوین:

41درصد از زندانیان تحت درمان اعتیاد، اشتغال به كار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۸

با راه اندازی كلینیكهای تخصصی درمان دارویی اعتیاد، تمامی زندانیان متقاضی، تحت پوشش متادون درمانی قرار دارند/ 41درصد از زندانیان تحت درمان اعتیاد، اشتغال به كار دارند.

ایلنا - قزوین: مسؤل بهداشت ودرمان اداره كل زندانهای قزوین گفت: 41درصد از زندانیان تحت درمان اعتیاد، اشتغال به كار دارند.

به گزارش ایلنا؛ دكتر زجاجی در این خصوص افزود: با راه اندازی كلینیك های تخصصی درمان دارویی اعتیاد، تمامی زندانیان متقاضی، تحت پوشش متادون درمانی قرار دارند.

وی كیفی سازی و نظارت فنی و علمی بر فعالیتهای كلینیك های ترك اعتیاد زندانها را اولویت برنامه سال جاری واحد بهداشت و درمان ذكر كرد و اذعان داشت: با واگذاری طرح متادون درمانی به بخش خصوصی، این مهم محقق گردیده و روند درمان معتادین شركت كننده در این طرح دائما ارزیابی می شوند.

مسؤل بهداشت ودرمان اداره كل زندانهای قزوین ذكر كرد: مشاركت بخش خصوصی در روند درمان اعتیاد موفقیت آمیز بوده و زندانیان شركت كننده در این طرح،هزینه های درمانی خود راپوشش می دهند.

وی اذعان داشت: در شرایط كنونی،مشاركت بخش خصوصی روند اجرای این طرح را تسهیل نموده وبراساس پروتكل های درمانی فعالیت دارد.

دكتر زجاجی همچنین به سایر اقدامات در بخش سلامت زندانیان اشاره كرد و گفت:علاوه بر حضور تیم های تخصصی در بخش خصوصی، روان شناسان وروان پزشكان مجرب در سایر طرحهای درمانی حضورفعال دارند.

وی گفت: در سراهای سلامت اجرای طرحهای روان درمانی باعث افزایش مدت زمان پاكی در مددجویان شده و وسوسه سوء مصرف موادمخدر را در آنها از بین برده است.

مسؤل بهداشت و درمان اداره كل زندانهای قزوین تأكید كرد:همه فعالیتهای بهداشت ودرمان در این بخش باهدف بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه بوده و بررسی ها نشان می د هد میزان ارتكاب جرم در افراد تحت پوشش طرحهای روان درمانی و متادون درمانی كاهش داشته است.

وی تصریح كرد:زندانیان شركت كننده در طرح درمان نگهدارنده متادون،پس از آزادی نیز در كلینیك تخصصی مركز مراقبت بعد از خروج تحت پوشش درمان بوده و از خدمات ویژه مددكاری اجتماعی نیز بهره مند می‌شوند.

مسول بهداشت ودرمان اداره كل زندانهای قزوین در پایان خبرداد:زندانیانی كه در طرحهای درمان كننده اعتیاد شركت داشته وخروج موفقیت آمیز دارند از تسهیلات ویژه ای  بهره مند خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز