خبرگزاری کار ایران

دولت و مخالفان سودانی برای تشکیل دولت انتقالی مذاکره می‌کنند

کد خبر : ۱۴۴۷۱۶

نیروهای اصلی مخالفان و ائتلاف شورشی «جبهه انقلابی» قانع شده‌اند که ریاست دولت انتقالی به البشیر سپرده شود و این دوره از دو سال فرا‌تر نرود.

دولت و مخالفان سودانی برای تشکیل دولت انتقالی به ریاست «عمر البشیر» رئیس جمهوری کنونی این کشور به طور مخفیانه در حال مذاکره هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الحیات، برخی منابع آگاه گفتند که در حال حاضر دولت و مخالفان سودانی به طور مخفیانه برای تشکیل دولت انتقالی به ریاست البشیر مذاکره می‌کنند.

این منابع افزودند که این مذاکرات زمینه را برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی مهیا می‌کند.

منابع آگاه تصریح کردند که تماس‌های مخفیانه میان دولت و مخالفان پیشرفت زیادی شاهد بوده و پس از آن قرار است بر سر تشکیل کنفرانسی با مشارکت نیروهای سیاسی سودانی توافق حاصل شود.

همین منابع در ادامه تاکید کردند که نیروهای اصلی مخالفان و ائتلاف شورشی «جبهه انقلابی» قانع شده‌اند که ریاست دولت انتقالی به البشیر سپرده شود و این دوره از دو سال فرا‌تر نرود.

در همین حال، قرار است طی دوره دولت انتقالی و پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی با توافق ملی، جنگ در ایالت «دارفور» و ایالت‌های «کردفان» و «نیل آبی» متوقف، قانون اساسی جدید تدوین، بحران اقتصادی پایان داده شود و روابط با کشورهای خارجی نیز اصلاح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز