خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع‌طبیعی استان خبر داد؛

کمبود 40 نیروی جنگلبانی و قرقبانی در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۲۲۶

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به وضعیت حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی و ملی این استان اشاره کرده و گفت: این نهاد برای حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی و ملی با کمبود حدود 40 نیروی جنگلبانی و قرقبانی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحسین محمدی با بیان اینکه 2 میلیون هکتار اراضی جنگلی و عرصه‌های طبیعی و ملی در استان مرکزی وجود دارد، افزود: هم‌اکنون 30 نیروی جنگلبان و قرقبان وظیفه حفاظت از اراضی طبیعی و ملی این استان را برعهده‌ دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر نیروی جنگلبانی و قرقبانی این استان وظیفه حفاظت و حراست از 70 هزار هکتار از اراضی جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی و ملی را برعهده دارد. نیاز است در راستای حفاظت از این عرصه‌ها و اراضی و جلوگیری از تخریب و تصرف زمین‌های ملی و طبیعی تعداد این افراد افزایش یابد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس استانداردهای جهانی هر نیروی جنگلبانی و قرقبانی وظیفه حفاظت از 10 هزار هکتار از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی و ملی را برعهده دارد. در کشور ایران این نسبت به ازای هر 30 هزار هکتار یک نیروی جنگلبانی و قرقبانی است.

محمدی تصریح کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز