خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبرداد؛

ارائه حدود ۵۰ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۹۲۳

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۴۹ میلیون و ۱۸۴ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

به گزارش ایلنا، سیدحسین درویشی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته ملی و مهارت برگزار شد، گفت: فاصله بین مدرک و مهارت زیاد است؛ اگر قرار باشد بهره‌وری در حوزه کار و تولید افزایش یافته و مهارت در کشور به یک‌اررزش تبدیل شود لازم است همه کانون‌های تاثیر‌گذار به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر این باور است تا ارزش مهارت در سفره مردم جاری شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران گفت:از ۶ تا ۱۳ مرداد به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است به دلیل نزدیکی با هفته دولت بخش زیادی از این برنامه‌ها در هفته دولت اجرا می‌شود.

وی نقش مهارت را در تحقق شعار سال مهم و اثرگذار دانست و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای در تحقق شعار سال به ویژه رشد تولید نقش بی بدیلی دارد.

درویشی بر ضرورت مدیریت واحد در امر مهارت افزایی در مازندران تاکید و گفت: برای موفقیت در مهارت افزایی لازم است فعالیت‌های جزیره‌ای در مازندران از بین برود.

وی به عملکرد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در چهار ماه اول سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: حدود ۲۱ میلیون نفر ساعت در استان در دوره‌های آموزشی مهارت آموزی در ۲۰ مرکز دولتی شرکت کردند. 

درویشی از دایر بودن یک هزار و ۸۷۹ کارگاه آموزشی آزاد در استان مازندران خبر داد و افزود: بیش از ۲۷ میلیون نفر ساعت به میزان ۱۷ هزار و ۴۵۰ نفر دوره در این مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

وی به جزئیاتی از امضای تفاهم‌نامه‌های این اداره کل، اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۲۴ تفاهم‌نامه در حوزه آموزشی، ۶۷۰ تفاهم‌نامه در حوزه صنعت ساختمان، ۴ هزار و ۷۹۲ تفاهم‌نامه در حوزه تیم‌های سیار آموزشی و هماهنگ و ۱۹ هزار و ۵۷۷ تفاهم نامه در مراکز و اموزشگاه‌های آزاد( آنلاین) امضا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران تعهد اشتغال‌زایی در استان را ۴۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: اجرای طرح آموزش در محیط کار ۳ برابر بیشتر از تعهد اشتغال‌زایی خواهد کرد.

درویشی با بیان اینکه ۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در هفته ملی مهارت افتتاح می‌شود، افتتاح مراکز مدیریت مهارت‌اموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه‌ها، افتتاح مراکز جوار کارگاهی در صنایع و صنوف را از دیگر عناوین برنامه‌های اجرایی در این هفته عنوان کرد.

وی به سفر رئیس جمهور به مازندران و تخصیص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات کارگاهی استان اشاره کرد و گفت: از این میزان اعتبار ۷۵ درصد برای تکمیل کارگاه‌های جدید و ایجاد رشته‌های جدید هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز