خبرگزاری کار ایران

انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی در پوشش سایت دیوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۰۹۹

اعضای باندی که با سوءاستفاده از دامنه سایت دیوار و منتسب کردن خود به سازمان‌های اطلاعاتی و جعل اسناد اراضی و تطمیع شکات، مقداری زمین و دام به ارزش ۲۹۰ میلیارد ریال از قربانیان کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس غرب استان تهران دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در تشریح جزئیات این خبر گفت: اخبار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت افرادی در پوشش یک باند سازمان‌یافته به دست آمد که سارقان با شناسایی سوژه‌های خود در سایت دیوار و با تبلیغ و نشر آگهی جهت فروش اموال در شهرستان‌های غربی و جنوبی کشور با طرح‌ریزی مانورهای متقلبانه و از پیش برنامه‌ریزی‌شده اقدام به معاوضه املاک و اراضی تهران و حاشیه تهران با املاک و اموال شکات می‌کردند.

وی افزود: سارقان با علم به این که شکات اطلاعات کافی ندارند، در قرار ملاقات اولیه با آنها، خود را منتسب به سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی و ذی‌نفوذ در دستگاه‌های اجرایی کشور معرفی می‌کردند و سپس با جعل اسناد اراضی در کرج، شکات را تطمیع و ترغیب به تهاتر و خرید و فروش املاک می‌کردند که به محض انتقال سند زمین و اموال و خودروهای شکات به نام خود، ظرف چند روز با پایین‌ترین قیمت، اموال و اراضی مربوطه را تبدیل به وجه نقد می‌کردند و متواری می‌شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: شکات پس از مراجعه به محل قطعات زمین خریداری‌شده، متوجه سند مجعول، فروش مال غیر و کلاهبرداری شدند و جهت رسیدگی به پلیس آگاهی غرب استان تهران مراجعه کردند. 

این مقام انتظامی تصریح کرد: با وصول دو فقره پرونده از شهرستان ازنای استان لرستان با موضوع کلاهبرداری ۱۲ هکتار زمین زراعی و ۵۵ راس گاو گوشتی و یک واحد دامداری و تعداد سه دستگاه خودرو و کلاهبرداری یک قطعه زمین در تهرانسر و یک قطعه از اراضی در کرج، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سواری‌پور تصریح کرد: در استعلام از سازمان ثبت اسناد مشخص شد که تمامی اراضی ارائه‌شده توسط متهمان یا در تصرف وزرات کشور بوده یا اراضی دارای معارض و مالکان متعدد در شهر تهران است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: با توجه به متواری بودن متهم اصلی پرونده، در این راستا کارشناسان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، محل اختفای متهم را شناسایی و در دو روز تعقیب مراقبت، متهم  را در شهریار دستگیر کردند و این فرد جهت انجام تحقیقات فنی در اختیار پلیس آگاهی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی بیان داشت: پلیس در بازجویی از متهم دستگیرشده به سرنخ‌های در خصوص محل اختفای یکی از همدستان وی در تهران دست یافت که با اقدامات فنی و اخذ نیابت قضایی، ماموران پلیس آگاهی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دوم را دستگیر کردند و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی غرب استان تهران انتقال دادند.

این مقام انتظامی اعلام کرد: متهمان دستگیرشده به بزه انتسابی اعتراف کردند و اذعان داشتند با همدستی افراد دیگر با اقدامات متقلبانه اموال شکات را از دست آنان خارج و به جای آن اموال اراضی با مالکیت غیر را به آنان واگذار می‌کردند.

وی در پایان گفت: با توجه به اقرار صریح متهمان، برابر دستور مقام قضایی، ۴ عضو باند در مجموع با قرار وثیقه ۲۹۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز