خبرگزاری کار ایران

تجربه‌های یک دانشجوی فلسطینی در ایران/ تمدن، غذاها، ازدواج و علاقمندی ایرانی‌ها به مقاومت در برابر ظالمان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۸۶۹

یک دانشجوی فلسطینی می‌گوید: مردم فلسطین، ایرانی‌ها را خیلی دوست دارند چراکه فقط ایران به ما کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزالدین ابوالقاسم (دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک دانشگاه تهران) یکی از اهالی فلسطین اشغالی است که در مجامع دانشجویی درصدد معرفی فرهنگ و تاریخ فلسطین می‌پردازد.

او با اشاره به آنکه همواره سعی می‌کند تا عکس‌هایی از شهدا، نویسندگان و افرادی که در مقاومت تاثیرگذار هستند و سعی دارند تا فلسطین آزاد شود را به مخاطبان نشان می‌دهد، گفت:‌ تصاویری از کسانی که اسرائیل و رژیم صهیونیستی آنها را ترور کرده‌اند را به همگان نشان می‌دهم در این میان تنها به تصاویر شهدای فلسطین اکتفا نکرده‌ام چراکه افراد متعددی از کشورهای دیگر هم هستند که در راه آزادی فلسطین شهید شده‌اند و وقتی از رهایی فلسطین صحبت می‌کنیم از کل نوار مقاومت صحبت می‌کنیم. از سوریه، فلسطین، یمن گرفته تا ایران،‌ عراق و لبنان و... همگی در خط مقاومت قرار دارند.

ابوالقاسم تصریح کرد: حاج قاسم هم در کنار سایر شهدای راه مقاومت و آزادی قرار داشت. ما همه باهم هستیم و در این راه قدم برمی‌داریم تا روزی که فلسطین آزاد شود.

به گفته او، مردم ایران، فلسطین را به مقاومت می‌شناسند. حتا وقتی اسم فلسطین را می‌شنوند، یک مبارز با سنگی در دست؛ جلوی چشمانشان ظاهر می‌شود چراکه سال‌ها مردم فلسطین با سنگ جلوی متجاوزان ایستادگی می‌کردند اما اکنون توانسته‌ایم به تکنولوژی سلاح‌های مقاومت دسترسی پیدا کنیم و حتا موشک می‌سازیم.

این دانشجوی فلسطینی یادآورشد: مردم فلسطین، ایرانی‌ها را خیلی دوست دارند چراکه فقط ایران به ما کمک می‌کند. متاسفانه بسیاری از کشورهای عرب، با وجود آنکه بارها از آنها درخواست کرده‌ایم تا در کنار ما بایستند؛ ما را رها کرده‌اند و در کنار اسرائیل ایستاده‌اند اما ایران به ما کمک می‌کند و آنچه جنبش‌های مقاومت به آن نیاز دارد را تامین می‌کند. از این رو می‌توان گفت بسیاری از مردم فلسطین؛ مردم ایران و کشور ایران را دوست دارند و فعالیت‌های آن را قبول دارند.

او درخصوص قرابت‌های فرهنگی بین ایران و فلسطین گفت: هرچند دارای دو زبان متفاوت هستیم اما فرهنگ‌هایمان در بخش‌هایی به هم نزدیک است. هر دو کشور دارای فرهنگی با محوریت اسلام هستند و هر دو مسلمان. البته شاید فرهنگهایمان خیلی به هم نزدیک نباشد و تفاوت‌هایی داشته باشیم اما در بخش‌هایی شباهت‌هایی داریم. برای مثال فرهنگ ازدواج در هر دو کشور وجود دارد و تقریبا مراسم‌هایمان مانند خواستگاری، نامزدی و حتا جشن ازدواج یکی است اما در خصوص مهریه و... یکسان نیستیم.

ابوالقاسم همچنین با اشاره به آنکه علاوه بر حوزه فرهنگ در حوزه معماری و هنر نیز شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین دو کشور وجود دارد، گفت: باتوجه به آنکه هر دو کشور مسلمان هستیم بنابراین در برخی نگاره‌های معماری همسانیم اما در حوزه تمدنی با توجه به آنکه ایران کشوری است که از تمدن دیرینه برخوردار است دارای ویژگی‌های خاص خود است اما فلسطین در گذشته در زمره تمدن روم باستان قرار می‌گرفت از این رو به لحاظ تمدنی متفاوت است.

او درخصوص تفاوت‌های غذایی که بین ایران و فلسطین وجود دارد نیز گفت: ایرانی‌ها خیلی برنج می‌خورند اما در فلسطین بیشتری غذاها گیاهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز