خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد:

لزوم استقبال از هوشمندسازی نظام سلامت و توجه به هوش مصنوعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۸۳

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه هر جهشی به منزله رشد نیست، تصریح کرد: هوشمندسازی نظام سلامت و توجه به هوش مصنوعی در این حوزه باید به‌شدت موردتوجه قرار گیرد و با روی باز از آن استقبال شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهروز رحیمی در ششمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن اشاره به جایگاه آموزش در جامعه و به‌ویژه وزارت بهداشت، آموزش نیروهای سلامت و نقش‌آفرینی در ارتقای سواد سلامت جامعه را از مؤلفه‌های مهم وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی افزود: استقرار و استمرار بهره‌وری، هم در حوزه منابع انسانی و هم در حوزه مالی و سازمانی در وزارت بهداشت با جدیت دنبال می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، تربیت نیروی انسانی توانمند و جامعه‌پذیری کارکنان در نظام سلامت را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: پرداختن به جزییات و درعین‌حال، درگیر نشدن در آن، تنها با هماهنگی و هم‌فکری قابل انجام است.

وی در ادامه توسعه و توجه چشمگیر به ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی و نظام شبکه را از اولویت‌های وزارت بهداشت برای اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، نقش‌آفرینی و مدیریت هزینه‌های نظام سلامت را یکی از لازمه‌های اصلی بهره‌وری عنوان کرد و گفت: به دنبال کاهش سهم پرداخت از جیب مردم در دسترسی به خدمات سلامت هستیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه هر جهشی به منزله رشد نیست، تصریح کرد: هوشمندسازی نظام سلامت و توجه به هوش مصنوعی در این حوزه باید به‌شدت موردتوجه قرار گیرد و با روی باز از آن استقبال شود.

وی همچنین تاکید کرد: شناسایی خطاهای پرتکرار و مراکز هزینه‌بر و کنترل این موارد در ارتقا بهره‌وری و مدیریت هوشمند بسیار مؤثر است.

گفتنی است، در پایان این همایش دو روزه، از دانشگاه‌های علوم پزشکی «پیشتاز در توسعه» و «در مسیر رشد و توسعه» که بر اساس مولفه‌های مختلف در حوزه توسعه منتخب شده بودند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز