خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد:

آغاز برنامه مشترک همکاری‌های فناورانه میان ایران و اندونزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۴۸

​معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از آغاز برنامه همکاری مشترک فناوری‌های راهبردی میان ایران و اندونزی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی ضمن اعلام این خبر، در مراسم نصب و راه‌اندازی سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا در یکی از بیمارستان‌های اندونزی عنوان کرد: امروز شاهد یک همکاری موفق علمی و فناورانه میان ایران و اندونزی هستیم. این موفقیت می‌تواند تا مراحل نهایی، یعنی آزمون‌های انسانی، مطالعات بالینی و استفاده در عرصه درمان پیش برود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، وجود ظرفیت‌های مطلوب و توانمندی‌های فناورانه دو کشور را زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌تر در حوزه‌های گوناگون فناوری برشمرد و افزود: با برنامه‌ مشترکی که میان ایران و اندونزی تعریف خواهد شد، در سایر حوزه‌های فناوری نیز همکاری‌هایی داشته باشیم. در برنامه‌ریزی‌ها و توافقاتی که بین مسئولان متناظر دو کشور صورت گرفت، مقدمات همکاری‌های فناورانه در موضوعات و سرفصل‌های مختلف و به زودی برنامه تبادلات فناوری میان ایران و اندونزی آغاز خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها منجر به افزایش همبستگی، همکاری‌های گسترده‌تر و نزدیکی هرچه بیشتر دو کشور شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین اشتراکات دینی، فرهنگی و پیشینه عمیق تعامل میان دو کشور را زمینه‌ساز توسعه این همکاری‌ها برشمرد و افزود: کشور اندونزی را یک کشور همراه و همکار خوب برای ایران در حوزه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان می‌دانم. امیدوار هستم شرکت‌های فناور مشترک و معتبر، در سطح جهان بدرخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز