خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای‌ عالی نظام پرستاری کشور:

احیای دوره‌های بهیاری عقب‌گرد ناموفق در حوزه سلامت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۲۴

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور، احیای دوره بهیاری را عقب‌گردی ناموفق در حوزه سلامت دانست و گفت: اگر این طرح اجرا شود به سلامت مردم لطمه وارد خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان نظام پرستاری کشور، شمس‌الدین شمسی با بیان این که اجرای دوره تربیت بهیار که به تازگی مطرح شده، باعث پسرفت شدید کیفیت خدمات پرستاری و درمانی خواهد شد؛ اظهار کرد:‌ تربیت بهیار یک عقب گرد خنده دار است؛ مسئولین این امر به جای اینکه آموزش را ارتقاء و خدمات حوزه سلامت و پرستاری را به سوی تخصصی و فوق تخصصی شدن سوق دهند؛ در حال بازگشت به عقب در حوزه سلامت هستند.

وی افزود: ما به عنوان سازمان نظام پرستاری، از زمان تشکیل سازمان یعنی بیست سال قبل مخالف تربیت بهیار بوده‌ایم و الان نیز موضع ما مخالفت شدید و جدی با این موضوع است و قطعاً موافق آن نیستیم و آن را عقب گردی ناموفق در حوزه سلامت می‌دانیم.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: مشخص است کسانی که این گونه طرح‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند سلامت مردم برایشان اهمیت و ارزشی ندارد، زیرا اگر سلامت مردم برای سیاستگذاران این حوزه اهمیت داشته باشد؛ خدمات را به سوی تخصصی‌تر شدن پیش می‌برند.

شمسی در پایان گفت: اگر این طرح اجرا شود به سلامت مردم لطمه و صدمه وارد شده و از سوی دیگر جامعه پرستاری نیز به کار حرفه ایی و تخصصی خود بی‌انگیزه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز