خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۳۴۶

بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های کشور با شعار "این صحنه جرم نیست" صبح امروز در سالن فجر دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش  ایلنا، دبیر بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور در این مراسم با بیان اینکه امسال شاهد رشد 190 درصدی در گروه‌های شرکت‌کننده بودیم و این جشنواره در سه مرحله برگزار شد، اظهارداشت: 227 گروه نمایشی در جشنواره استانی سراسر کشور شرکت کردند که حدود 42 اثر از این مجموع متعلق به گروه‌های بانوان و 158 درصد گروه‌های آقایان بودند.

حمیدرضا جهانگیری  بیان کرد: 86 اثر از مجموع 227 به دبیرخانه ستاد برگزاری ارسال شد و هیئت داوران 24 اثر را برای مرحله حضوری انتخاب کردند که اجرای این نمایش‌ها از امروز آغاز خواهد شد.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس هم اظهار کرد: بیستمین جشنواره تئاتر زندان‌های کشور در شیراز در حال برگزاری است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هنرمند تئاتر رسالت سنگینی به دوش دارد، گفت: این هنر در زندان نقش کاربردی، حیاتی و اساسی است و تجربه در اکثر کشور‌های دنیا اثبات کرده که تئاتر می‌تواند برای یک زندانی یک راه نجات باشد.

ابراهیمی عنوان کرد: تجارب سال‌های گذشته در برخی زندان‌ها و استان‌های کشور نشان داده که از دریچه هنر تئاتر می‌توان به اصلاح رفتار و اندیشه رسید و افراد با فعالیت جدی در این حوزه می‌توانند درون خود را پالایش کنند و ایام تحمل کیفر را به بهترین وجه سپری و برای آینده پس از زندان هدف‌های بزرگ ترسیم کنند.

ابراهیمی بیان کرد: در زندان‌های فارس بیش از 42 گروه هنری فعال هستند که در طول سال به صورت مستمر به اجرای فعالیت می‌پردازند. این حرکتی ارزشمند است که نیاز به پیگیری دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز