خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بورس:

نوسان جزو ذات بازار است / مردم با دقت بیشتری خرید و فروش کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۸۱۰

رییس سازمان بورس با تاکید براینکه مردم در خرید و فروش با دقت بیشتری اقدام کنند، گفت: نوسان هم جزو ذات بازار است و نوسان دائمی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید عشقی در در مراسم اولین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی با بیان اینکه لازم است که در مقررات گذاری و سیاست گذاری و اجرا به هوشمندسازی بپردازیم، اظهار داشت: به واسطه حضور پررنگ مردم در بازار سرمایه شاهد حضور سهام‌داران خرد در این بازار هستیم و در حالی که به معاملات ۵٠٠هزار نفر در یک روز رسیده‌ایم در بسیاری از کشورهای منطقه تمام سهامدارانشان همین تعداد است. 

وی ادامه داد: سهام عدالت خواسته و نخواسته عمده مردم را درگیر سهامداری کرده ازاین رو باید بر روی بازار سرمایه مردم نهاد چه در بخش معاملات چه در حکمرانی شرکتی انرژی بیشتری بگذاریم. 

رییس سازمان بورس با بیان اینکه به نظر می رسد دیگر نمی‌توانیم تنها به سهامداران بپردازیم و امروز با ذی نفعان شرکت‌ها مواجه هستیم و به باید منافع ذی نفعان بپردازیم، گفت: در این شرایط بحث مردمی کردن بازار سرمایه و بازار مالی بسیار اهمیت پیدا می‌کند و در مباحث شرکت داری و معاملات مقررات باید به گونه‌ای تغییر کند که تمام منافعی ذی نفعان دیده شود. 

عشقی افزود: در تلاش هستیم که اراده مدیریتی و مالکیتی سهام عدالت را در سلسله زنجیره به شرکت‌های سرمایه پذیر منتقل کنیم و می‌توانم بگویم که در این بحث کاری انجام نداده‌ایم.

وی درباره استفاده از ابزارهای جدید تاکید کرد: نمی‌توانیم به ابزارهایی که در شبکه ها و فضای مجازی ایجاد می‌شود بی‌توجه باشیم و در بی‌توجهی به آنها مصداق شلاق زدن به موج دریا است و به طور قطع با ابزارهای قدیمی در حوزه های مختلف نمی‌توانیم به نتیجه خوبی برسیم.

رییس سازمان بورس با اشاره به ریزش سنگین شاخص در دو روز گذشته گفت: التهاب عجیبی در بازار ایجاد شده اما سیاست دولت در بازار سرمایه این بوده که همواره بازار سرمایه به عنوان بازار مطمن برای جذب سرمایه و تامین مالی تولید باشد و استراتژی این است که این بازار به نحوی توسعه پیدا کند در تامین مالی انواع طرح ‌ها نقش بسیار مهمی داشته باشد و کاملا مورد حمایت قرار بگیرد. 

وی ادامه داد : سازمان بورس هم در هیچ مقطعی در افت و خیز بازار دخالت نمی‌کند، بازار به صورت دستوری نمی تواند کار کند و تمام بازارگردان‌ها و بازارسازها چه در زمان رکود و رونق بازار باید به تعهدات خود عمل کند و اجباری بر تحمیل تعهدات نداریم.

وی افزود: بطوریکه روز گذشته بازارگردانها نزدیک به ١٠٠٠ میلیارد تومان خریداری داشتند و طبق دستور العمل صندوق ها حمایت خوبی از بازار دارند اما هیجانات در چند روز گذشته بیشتر بود و طبیعی است که شرایط بنیادی بازار مورد تحلیل کارشناس ‌ها خواهد بود 

عشقی با بیان اینکه در حال حاضر بازار سرمایه می تواند بهترین بازار برای جذب نقدینگی باشد گفت: اولویت ما این است که این منابع را به سمت تولید هدایت کنیم و اگر در سال ٩٩ هم نصف سرمایه‌های بازار به سمت تولید می رفت بعد از دوسال شاهد به ثمر رسیدن آنها می بودیم.

 رییس سازمان بورس با تاکید براینکه مردم در خرید و فروش با دقت بیشتری اقدام کنند، گفت: نوسان هم جزو ذات بازار است و نوسان دائمی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز