خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد؛

ورود ٣ میلیون و هشتصد هزار مسافر به خراسان رضوی/ پلمب ٣٩ واحد صنفی متخلف در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۶۴۵

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ١۵ اسفند تا پایان روز گذشته ٣میلیون ٨۶۵هزار و ۵۵٠ زائر به استان خراسان رضوی و مشهد وارد شده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ظرفیت ٧٠٠ هزار نفر شب اقامت در واحد اسکان رسمی، موقت و اضطراری در نظر گرفته شده که تاکنون در استان ٣میلیون و ١٣٩هزار و ٨۴٨ نفر شب استفاده شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در راستای ارتقا خدمت و جلب ر ضایت‌مندی زائران از ١۵اسفند ماه تا ٢٩اسفند، ۴١هزار و ٩٩٧ مورد بازرسی از واحدهای صنفی مختلف صورت گرفته است که ۸ هزار و ٨٢١  پرونده در حوزه این بازرسی ها تشکیل شده که ارزش این پرونده‌ها ۶میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان است و طبق پیگیری‌های انجام شده حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صاحبان و زائران شاکی عودت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی به عزم جدی مسئولان در برخورد با متخلفان اشاره کرد و گفت: ۵۵٣ مورد شکایت دریافتی داشته‌ایم که از این  تعداد ٢۵۴ مورد مربوط به مشهد و بقیه مربوط به دیگر شهرهای استان است

گنابادی نژاد تاکید کرد: در راستای رسیدگی، ٣٩ واحد صنفی در استان خراسان رضوی پلمب شد که ٣٣مورد در مشهد بوده است.

گنابادی نژاد با بیان این که از روز اول و دوم فروردین با پیک بازگشت زائران مواجه هستیم، اظهار کرد: نماینده سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور در استان مستقر شده تا تامین وسیله نقلیه بازگشت زائران به سراسر کشور را از مشهد رسیدگی، پشتیبانی و هدایت و مدیریت کند که از این اقدام وزارت راه و شهرسازی قدردانی می‌کنیم.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره نظارت بر ارائه خدمات در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی گفت: تمرکز و تراکم جمعیت در این محدوده است، به همین نسبت مسائل و چالش‌های زائران نیز در این منطقه بیشتر است، اولویت ویژه کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نیز توجه ویژه و تمرکز در این منطقه است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد:در راستای تامین ۲۰ قلم کالای مورد نیاز زائران ۶٠٠واحد صنفی در حریم حرم مطهر رضوی شناسایی و با نصب بنر اطلاع‌رسانی مشخص شده‌اند تا زائران کمبود برای تامین اقلام مورد نیاز نداشته باشند.

گنابادی نژاد با اشاره به تعداد واحدهای بازرسی در اطراف حرم ادامه داد: بازرسان در چهار خیابان اصلی اطراف حرم مستقر هستند که این واحدها شامل بازرسان اتحادیه‌ها، انجمن‌های صنفی، ادارات خدمت رسان در این  حوزه شامل سازمان صمت، جهاد کشاورزی و تعزیرات است که کار نظارت را در این منطقه دنبال می کنند و در تعداد بازرسی های انجام شده بیشترین تمرکز در اطراف حرم بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز