خبرگزاری کار ایران

کشورهای عربی و ورشکستگی بانک «سیلیکون ولی» امریکا

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۷۵۴

عربستان سعودی، کویت، بحرین و اردن تاکید کردند که بانک های کشورهایشان تحت تاثیر فروپاشی بانک «سیلیکون ولی» امریکا، که باعث آسیب های اقتصادی بی سابقه بانکی شده، قرار نگرفته است.

به گزارش «روسیا الیوم»، «ایمن السیاری»، رئیس بانک مرکزی عربستان سعودی اعلام کرد که بانک های عربستان سعودی با هیچکدام از بانک های ورشکسته آمریکا معامله ندارند.

وی اشاره کرد که بانک مرکزی عربستان جزء نخستین بانک هایی بود که اصلاحات «بازل +3» را که مربوط به کفایت سرمایه جهانی بود، اجرا کردند.

همچنین السیاری اظهار کرد که 100 مجوز به شرکت های فناوری مالی اعطا شده است و بانک مرکزی یک مرکز ارزیابی جدید تاسیس کرده است که در راستای اهداف اقتصادی عربستان سعودی است.

در این راستا، «فرید بلحاج»، معاون رئیس بانک جهانی در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا، تاثیر فروپاشی بانک سیلیکون ولی بر اقتصاد کشورهای عربی را بعید دانست و گفت که مقامات آمریکایی بسیار سریع اقدام به مهار بحران کردند.

از سوی دیگر بانک مرکزی اردن تاکید کرد که شرایط پیش آمده بر تعدادی از بانک های امریکا پیامدهای منفی در بخش بانکی این کشور نداشته است.

بانک مرکزی کویت هم اعلام کرد که احتمال تأثیرپذیری اش از شرایط این بانک ها بسیار ضعیف است و «باسل هارون»، رئیس بانک مرکزی کویت بر ثبات و استحکام اوضاع واحدهای بانکی این کشور تاکید کرد.

بانک مرکزی بحرین بر ثبات نظام بانکی و عدم معامله بانک ها و شرکت های دارای مجوز گردش سرمایه های رمزگذاری شده و دیجیتال با بانک های آمریکا تاکید کرد.

پیش از این عراق نیز اعلام کرده بود که با بانک های ورشکسته امریکا از جمله بانک سیلیکون ولی تعاملاتی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز