خبرگزاری کار ایران

همیشه شانس قهرمانی هستیم؛

جمشیدی: حریفان اصلی ما ژاپن و استرالیا هستند / امارات نمی‌تواند دردسری برای ما درست کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۵۰

ما همیشه در آسیا شانس قهرمانی داشته‌ایم و قهرمان نشده‌ایم. امسال هم مدعی هستیم اما پیش‌بینی قهرمانی سخت است

هافبک سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است کارلوس کی‌روش و شاگردانش مقابل تیم‌های عربی مشکل خاصی ندارند و حتی توانایی شکست دادن کره جنوبی را هم دارند، اما مقابل ژاپن و استرالیا به مشکل خواهند خورد.

گفت و گوی پژمان جمشیدی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* تیم ملی را در شروع کارش در جام ملت‌های آسیا چطور دیدید؟
تیم ملی خیلی فراتر از انتظار من بازی کرد. من بازی کره‌جنوبی مقابل کویت را هم دیدم و فکر می‌کنم قابلیت داریم که چنین تیم‌هایی را ببریم. بازی ژاپن را ندیده‌ام و رقیب اصلی ما ژاپن و استرالیا هستند. مشکل‌اصلی ما تیم‌های عربی هستند که جنگ روحی و روانی راه می‌اندازند و ضد فوتبال بازی می‌کنند، اما در بازی اول مقابل بحرین خیلی خوب بازی کردیم و با اینکه بحرین تیم همیشگی‌اش نبود تیم ما از انتظار من بالاتر ظاهر شد.

* بازی با قطر را چطور می‌بینید؟
من بازی قطر و امارات را ندیدم و فقط گل‌های بازی را دیدم، اما چیزی که مسلم است اینکه این بازی برای قطر بازی مرگ و زندگی است و دنبال نتیجه هستند و همین برای ما خوب است، چون دنبال دفاع نیستند و اگر گل‌اول را بزنیم برای ما کار خیلی راحت می‌شود. به نظرم خط دفاع و دروازه‌بان قطر فاجعه هستند و خیلی ضعیف کار می‌کنند. قطر دنبال امتیازات و این مساله برای ما یک حسن است.

* برای صعود از این گروه مشکل خاصی داریم؟
مشکلی نداریم و این تیم‌ها نمی‌توانند گریبان تیم ما را بگیرند. امارات هم نمی‌تواند برای مشکل‌ساز شود، چون آنقدر تیم گردن‌کلفتی نیست که بتواند دردسرساز شود. البته فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، اما روی روال عادی این تیم‌ها نمی‌توانند یقه تیم ما را بگیرند مگر اینکه روز بسیار بد ما و بسیار عالی آنها باشد.

* فکر می‌کنی تیم ملی تا چه مرحله‌ای می‌تواند در جام ملت‌ها بالا برود؟
خیلی خوش‌بین هستم به جمع ۴ تیم برسیم. اگر تیم اول صعود کنیم و عراق در گروهش دوم شود می‌توانیم عراق را ببریم و از الان خود را در جمع ۴ تیم پایانی می‌بینم. ما در بازی دوستانه مقابل عراق از ۴۰ درصد توان‌مان استفاده کردیم و بازی را بردیم و تا رسیدن به ۴ تیم نهایی مشکلی نداریم. البته همه بازی‌ها مشکل است، اما با همان انگیزه بازی اول اگر بازی کنیم مشکلی نداریم.

* شانس قهرمانی هم داریم؟
خیلی سخت است. استرالیا میزبان است و تیم قدرتمندی دارد. ما همیشه در آسیا شانس قهرمانی داشته‌ایم و قهرمان نشده‌ایم. امسال هم مدعی هستیم، اما پیش‌بینی قهرمانی سخت است. ما با نظم تیمی، درایت کی‌روش و همبستگی بچه‌ها حداقل می‌توانیم به جمع ۴ تیم نهایی آسیا برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز