خبرگزاری کار ایران

انتقاد به رویکرد دولت در نشست مزدی دیروز/ دستمزد به اندازه‌ی سبد معیشت افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۶۳۱

فعالان کارگری به رویکرد دولت در جلسات مزدی انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و ششم اسفند، نشست پانزده ساعته‌ی شورایعالی کار بدون حصول نتیجه خاتمه یافت؛ ظاهراً نمایندگان دولت اعداد بسیار پایینی در محدوده‌ی افزایش حقوق کارمندان در بودجه را پیشنهاد داده و بر آن پافشاری کرده‌اند.

احسان سهرابی (فعال کارگری) در ارتباط با این جلسه و اظهارات پیشین وزیر کار که گفته بود عدالت به این معناست که حقوق کارگران را به اندازه‌ی کارمندان افزایش دهیم؛ گفت: دولتمردان در بودجه ضریبی را برای افزایش حقوق اختصاص می‌دهند و توقع دارند مشمولین قانون کار نیز از آن تبعیت کنند.

به گفته وی، قیاس کارگران و کارمندان اساساً قیاسی صحیح نیست؛ هر سال یک مقدار ناچیز به حقوق کارمندان اضافه می‌کنند و سپس همین مبلغ را مبنای چانه‌زنی مزدی کارگران قرار می‌دهند. درحالیکه در میانه‌‌ی سال حقوق کارمندان به انحای مختلف افزایش می‌یابد.

سهرابی اضافه می‌کند: دولت باید اجازه بدهد دستمزد کارگران به اندازه‌ی سبد معیشت افزایش یابد.

رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی) نیز در رابطه با نشست روز گذشته می‌گوید: نحوه برخورد دولت با مساله دستمزد کارگران واقعاً ناراحت‌‌کننده است. دولت به هیچ‌وجه حاضر به پذیرش قانون نشده است حتی بند یک ماده چهل و یک قانون کار را ظاهراً به رسمیت نمی‌شناسد.

او اضافه می‌کند: ما فکر می‌کردیم دولت فقط با طرح ساماندهی مخالف است حالا متوجه شدیم با دستمزد و بهبود معیشت کارگران نیز مخالفت دارد؛ امسال به جای همراهی بیشتر، شاهد مخالفت بیشتر از ناحیه‌ی نمایندگان دولت هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز