خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در گفت و گو با ایلنا:

تا زمانی که استاندار هستم هیچ کس نمی تواند خانه های میراثی را تخریب کند/ مولد سازی ،طرح با برکتی است و باعث توسعه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۲۸

بیش از 19 ماه از عمر دولت سیزدهم می گذرد رئیس جمهور کشور در سفری که 22 مهرماه 1400به فارس داشت؛ بیش از ١٠٠ طرح اولویت دار را با اعتبار شش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تعیین و تکلیف کرد و مقرر شد این طرح ها در راستای توسعه فارس گره های اقتصادی استان را باز کنند.

به گزارش خبرنگار  ایلنا محمدهادی ایمانیه که از 7 مهرماه 1400به عنوان استاندار فارس معرفی شد  معتقد است از ابتدای فعالیتش تا به امروز همواره اولویت کاری خود را بر روی مصوبه های ریاست جمهوری و مسائلی نظیر تسهیل سرمایه گذاری در استان، رفع موانع تولید، راه اندازی کارخانه ها، استفاده از ظرفیت های گردشگری و بافت تاریخی شیراز قرار داده است.

به گفته خودش در بیشتر جلسات اقتصادی استان بر گره گشایی از موانع سرمایه گذاری در فارس  تاکید دارد و حتی از سرمایه گذاران می خواهد  در صورت عدم رفع مشکلاتشان  به دفتر او مراجعه کنند تا شخصا گره از کارشان بگشاید.

مقام عالی دولت در فارس بارها از عدم همکاری برخی بانک ها در احیای تولید ابراز گلایه کرده است و در جلسات مختلف از مسوولان خواسته تا برای از بن بست  خارج کردن برخی کارخانه های  استان چاره سازی کنند.

ایمانیه  معتقد است که فارس و شیراز از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است و باید سرمایه گذاری در این بخش سرعت بیشتری بگیرد ؛ در گفت و گوی پیش رو او به صراحت اعلام کرده است  که اجازه تخریب خانه های واجد ارزش را  نخواهد داد و تا زمانی که سکان استانداری فارس را بر عهده دارد هیچ کس نمی تواند خانه های میراثی را تخریب کند.

80 درصد از مصوبات ستاد تسهیل اجرائی شده است

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در گفت و گو با ایلنا ضمن اعلام این مطلب که در هفته نزدیک به ۴۰ واحد صنعتی در جلسه رفع موانع و ستاد تسهیل مطرح می شود و تلاش در رفع مشکلات این واحدها صورت می گیرد، گفت : تاکنون بیش از 80 درصد از مصوبات ستاد تسهیل اجرائی شده است و در این راستا مشکلات واحدهای مطرح شده در این ستاد حل شده است.

تا زمانی که استاندار هستم هیچ کس نمی تواند خانه های میراثی را تخریب کند/  مولد سازی ،طرح با برکتی است و باعث توسعه می شود

استاندار فارس در ادامه با بیان تعدادی از مسائل و مشکلاتی که مجموعه دولتی با آن دست به گریبان می باشند گفت : متاسفانه قوانین قدیمی و غیر شفاف باعث شده تا بعضی امور در ادارات به کندی پیش رود و در این شرایط نیاز است تا اقدامات جدی برای اصلاح و تغییر بعضی از قوانین انجام شود.

ایمانیه افزود : عده ای نیز در قالب سرمایه گذاری تنها به قصد دریافت زمین و امکانات مراجعه می کنند که در گفتار خود صادق نیستند .

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه بعضی از افراد نیز بدون تحقیقات کامل جهت سرمایه گذاری در یک حوزه و تنها به قصد کسب منافع غیرمنطقی  وارد می شوند که در نهایت متوجه می شوند که افکارشان خیلی با واقعیت تطابق ندارد.

نمی توان تمام افراد را سرمایه گذار معرفی کرد

استاندار فارس با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه ها و مقیاس بزرگ نیازمند یک سری صلاحیت ها و شرایط خاص است و نمی توان به صورت صد درصدی تمام افراد را سرمایه گذار معرفی کرد، تصریح کرد: اگر زمین ها بخواهد به راحتی در اختیار افراد بدون صلاحیت قرار بگیرد در آینده بدون انجام هیچ سرمایه گذاری تفکیک شده و به فروش می رسد.

ایمانیه یادآور شد : در این شرایط نیاز است تا صلاحیت افراد و سرمایه گذاران مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد .

وی در ادامه به مسئله مجموعه آی تی آی اشاره کرد و گفت : جهت راه اندازی و تعیین تکلیف مجموعه آی تی آی که به بخش خصوصی واگذار شده و کارگران آن با مشکلات متعددی مواجه هستند از آقای دادستان کل کشور دعوت شد که به شیراز آمدند و حکم مزایده این مجموعه از ایشان دریافت شد .

استاندار فارس با بیان اینکه مزایده مرحله نخست مجموعه آی تی آی به دلیل عدم درج عبارت«فروش به خریدار دارای صلاحیت فنی و مالی» باطل شد، افزود: اما دور دوم مزایده که در هفته گذشته انجام شد مورد استقبال قرار نگرفت و هیچ کس در آن به دلیل بالا بودن رقم مزایده شرکت نکرد.

ایمانیه در ادامه با بیان اینکه برآورد ارزش ساختمان، زمین، تجهییزات و ... این مجموعه حدود 6 ماه به طول انجامید، افزود: کارشناسان میزان ارزش مجموعه آی تی آی را حدود 700 میلیارد تومان برآورد کردند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه به بانک ملی که قسمتی از مطالبات مربوط به این بانک است پیشنهاد شد که مجموعه آی تی آی را خریداری کند، که فعلا در حال مذاکره و تصمیم گیری است.

طرح مولد سازی کاملا خلاف طرح خصوصی سازی است

ایمانیه در ادامه  به برنامه دولت در طرح مولد سازی اشاره کرد و با تاکید بر این مطلب که طرح مولد سازی کاملا خلاف طرح خصوصی سازی است که در گذشته انجام شد و این طرح قطعا با برکت است، گفت: تبلیغاتی که با عناوین تاراج اموال دولت در رابطه با طرح مولد سازی انجام می شود با واقعیت کاملا متفاوت است و این طرح بسیار می تواند به تحول و توسعه کشور کمک کند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شوربختانه در طرح خصوصی سازی کارخانه ها و اموال را با قیمتی بسیار ناچیز و به صورت قسطی می فروختند، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال؛ کارخانه هایی در همین شیراز که در طرح خصوصی واگذار شد قیمت کالاهای داخل انبار به مراتب بیشتر از قیمتی بود که در مزایده به خریدار فروختند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در طرح خصوصی سازی ؛ بعضا کارخانه ها به صورت قسطی به فامیل و دوستان واگذار شد، افزود: اما طرح مولد سازی عکس خصوصی سازی است و ساختمان هایی که قرار است در این طرح به فروش برسد در مرحله نخست وارد کمیسیون ماده 5 می شود و کاربری های آن تغییر داده می شوند که با افزایش بهای آن طرح همراه خواهد شد همچنین دستگاه ها هم حق ندارند مبالغ حاصل از فروش را در بخش هزینه هایی مانند حقوق، پاداش، اضافه کاری و .... هزینه کند.

ایمانیه با بیان اینکه ادارات و دستگاه ها موظفند مبلغ حاصل از فروش اموالشان را در طرح مولد سازی به پروژه های نیمه تمامی که دارند تزریق کنند، بیان کرد: قطعا این مهم باعث تکمیل پروژه ها می شود.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ای به وزیر جهاد ارائه شد تا به واسطه آن هزینه فروش زمین و ملک های متعلق به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس که در طرح مولد سازی قرار دارند ،  صرف احداث چندین طرح آبخیز داری در فارس شود ، تصریح کرد: در شرایطی که استان فارس با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند و به واسطه آن  محدودیت های مالی زیادی نیز وجود دارد ، قطعا جهت جلوگیری از هدر رفت آب به دریای خلیج فارس باید اقدام به توسعه و احداث آبخیز داری کرد.

هیچ کس نمی تواند خانه های میراثی را تخریب کند

وی افزود: تا زمانی که بنده سکان استانداری فارس را بر عهده دارم هیچ کس نمی تواند خانه های میراثی و واجد ارزش بافت تاریخی را تخریب کند و در آینده ای نزدیک نیز با هدف بهسازی و احیای میراث ارزشمند شیراز مراسم احیا بافت تاریخی برگزار خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه  بارها اعلام شده است  که 360 هکتار از بافت تاریخی اطراف حرم مطهر قرار است  بزودی احیاء شود، افزود: مطالبی که عنوان می شود مبنی بر فروش قبر و یا توسعه صحن حرم حضرت احمدبن موسی(ع) واقعیت ندارد.

 وی افزود: در گذشته دو موضوع در شورای شهر شیراز مطرح شد؛ یکی تعریض خیابان حضرتی بود که احتمالا اجرای این طرح باعث تخریب بعضی خانه ها و مغازه ها می شد که مورد موافقت قرار نگرفت و طرح دیگر احداث زیرگذر خیابان حضرتی؛  به گونه ای که تونلی بدون لطمه  احداث شود که از خیابان احمدی جنوبی آغاز و به میدان شهرداری متصل شود.

استاندار فارس در ادامه با تاکید بر این مطلب که در این پروسه هیچ اقدام تخریبی نباید انجام شود، افزود: برای اجرای این طرح دو شرط یکی ایمنی برای رعایت جان افراد و دوم نبود آلودگی هوا گذاشته شده است و ادامه کار منوط به تایید سازمان های مربوطه مانند محیط زیست است و در حال حاضر این پیشنهاد ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

در ابتدای این نشست محمدرضا طاهری سرپرست خبرگزاری ایلنا استان فارس به سیاست ها و اولویت های این رسانه در استان فارس پرداخت و گفت: خبرگزاری ایلنا مرکز فارس جهت توسعه استان تمام تلاشش را جهت پیشرفت این استان به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی به کار گرفته و در طول عمر فعالیتش همواره تلاش کرده تا مشکلات استان را در تمام بخش ها و بدون هیچ حد و مرزی به گوش مسئولان برساند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نبود هماهنگی در بعضی از بخش ها فارس را در سال های گذشته نسبت به دیگر استان ها به عقب رانده است، افزود: از همین رو از تمام افراد، کارشناسان، دانشگاهیان و مسئولان که دل در گرو توسعه استان دارند تقاضا داریم که هر جا احساس کردند می توانند مشکلات را از طریق رسانه حل کنند و موضوعات را به گوش تمام افراد در استان و کشور برسانند تمام چالش ها و مسائل را از طریق خبرگزاری ایلنا بررسی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز