خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۳۵۸

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

"علی نصیری" رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران گفت: این سند به تازگی بین ما و پژوهشکده سوانح طبیعی امضا شده است. قانون مدیریت بحران کشور، سازمان مدیریت بحران موظف به تنظیم سه سند در حوزه بحران در سطح ملی کرده است و سازمان مدیریت بحران کشور موظف به تنظیم این سندها است. ما نیز مشابه همین سه سند را در سطح شهر تهران تدوین کردیم و بیش از ۴ هزار ساعت برای شرح خدمات این سندها زمان و ده‌ها جلسه کارشناسی تشکیل شده است.

وی با اشاره به همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پژوهشکده سوانح طبیعی ادامه داد: این کار به پژوهشکده سوانح طبیعی محول شده است چراکه اسناد ملی نیز توسط همین پژوهشکده انجام شده است. کار تازه شروع شده است و حدود یک سال و نیم مطالعات آن زمان می‌برد. براساس اعلام پژوهشکده مطالعات این کار از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و حدود یک سال و نیم زمان می‌برد تا مرحله مرحله تدوین می‌شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: از زمانی که طرح در نیمه اول سال ۱۴۰۳ تمام شود ابلاغ شود تکلیف تهران برای ده سال آینده در حوزه مدیریت بحران مشخص خواهد شد. البته یک سری از موارد نیز وجود دارد که خارج از این سه سند است و توسط مدیریت بحران نیز آن‌ها دنبال می‌شود.

نصیری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره برگزاری تمرین زلزله که چندی پیش در تهران برگزار شد، گفت: این تمرین سالانه برگزار می‌شود و هدف از انجام این تمرین نیز این است که ایرادات‌مان مشخص و آمادگی سازمان را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه ۶ ماه زمان برای هماهنگی‌های بین دستگاهی برای اجرای این تمرین که به صورت پرواز بالگردها بود صرف شد، ادامه داد: ۶ ماه زمان برای آماده‌سازی این تمرین زمان صرف شد و ما در کل این ۶ ماه هم در حال تمرین بودیم یعنی همین اقدامات و هماهنگی‌هایی که بین دستگاهی انجام شد ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد شد و حتی تعارضات و مشکلاتی بین دستگاهی مشخص شد و شناسایی این مشکلات قبل از وقوع حادثه به ما کمک کرد تا با واقعیت‌های پروازی کشور آشنا شویم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: ما امسال به طرز چشم گیری تمرینات‌مان نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده بود. ما فرآیندهای بیشتری را در این تمرینات آزمایش کردیم و سازمان‌های بیشتری به ما ملحق شدند و درگیر این تمرینات شدند. اگر بتوانیم طرح جامع امداد هوایی را نهایی و ابلاغ کنیم خیلی از مسائل در این زمینه حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز